Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
schipper1 schreef:Als je internationaal gereden hebt, is het wel grappig dat je om tips vraagt op Bokt.
Heel veel anders valt deze opmerking niet te interpreteren.
Op Bokt klagen wel meer mensen over dat ze hun paard niet nageeflijk kunnen krijgen en dat is hoofdzakelijk een rijkunstig probleem. En omdat ik graag op een ander gebied suggesties en hulp zou willen hebben van kenners, geef ik op deze manier maar meteen aan dat ik denk dat DAAR het probleem niet ligt.
Tjuppie schreef:Bovendien kan ik nog steeds wel wat hulp
Ben nu nog kritischer aan het kijken en in de buiging naar z'n buik zeg maar, houdt hij het middelste gedeelte van zijn hals volledig recht wanneer hij buigt (ook wanneer hij dat zelf doet) Dit gedeelte is ook heel erg weggevallen, zit geen bespiering. De bovenlijn is hier gewoon helemaal niet ontwikkeld. De rest inmiddels wel, ook voor de schoft, maar daarna houdt het gewoon op. Naar mijn idee komt dit doordat hij zich nooit geeft en nooit zijn hele hals volledig loslaat. Van de week maar weer geprobeerd te longeren en dan zie je pas echt goed wat voor drama het is. Hij kan alleen op eigen benen lopen als hij met z'n hoofd omhoog loopt zonder iets er aan. Ook geen dubbele longe. Anders gaat hij er óf in hangen (op de voorhand) of hij gaat gewoon rennen. Losgelassenheit.. Het IS er gewoon niet..
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat hij nog ergens last van heeft. M'n gevoel laat me nooit in de steek en ik luister naar het paard. Maar WAT?? Ben het spoor echt bijster nu..
jhersisia schreef:Klink best ernstig ik zou is met de fysio bespreken of hij misschien wat oefeningen kan geven ik zou heb ook nog niet laten nageven en zijn 8terhand gebruiken als zijn bekken nog niet in orde zijn want dan verpest je het misschien voor heel zijn leven..
Tjuppie schreef:Helaas Agnes75, het probleem is wel iets ernstiger.
Een laatste update: Paard blijkt in zijn gehele rug KS te hebben, inclusief botwoekeringen en eveneens botwoekeringen in de hals.
Ik ben niet verbaasd.