Merrie, 6 jaar, niet meer te rijden in de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:34

Ik kan je helaas geen tips geven maar ben wel erg benieuwd hoe het afloopt vandaar een stipje

Ik hoop echt voor je dat je iemand vind die je erbij kan helpen
en dat jij en je paard er plezier in gaan hebben
voor de rest ben ik het wel met mensen eens dat als je merrie echt levensgevaarlijk word je je af moet vragen of het je waard is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:54

idd je moet met dit paard geen gevaar opzoeken..maar als ik lees dat het paard al goed reageerd op het op eigen benen laten lopen, maar dat ze het nog wel opzoekt om aan de teugel te gaan leunen,en dan daarop snelheid ontwikkeld. dus moet je heel goed bewust voorlopig even niet aan die teugel willen zitten en het paard meer op je houding en zit gaan proberen te rijden en dan gebruik ik geregeld bij dit soort paarden de omheinig om het paard op terug te laten komen. jonge paarden en verreden paarden ,ik heb er goede resultaten meegeboekt.. :j
en ik ben dus bij dit soort paarden absoluut tegen tandenpoetsen want ik ben van mening dat je je dan alleen nog maar meer weerstand en ellende op je hals haalt ;)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:59

Als de omheining niet te laag is werkt het idd heel goed. Makkelijke, duidelijke manier zonder dat je aan de voorkant hoeft te klungelen.

Ik vind het heel goed van TS dat ze nu al een paar mailtjes gestuurd heeft naar ervaren paardenmensen en hoop dat ze wat voor haar kunnen betekenen!

Duhelo

Re: Merrie, 6 jaar, niet meer te rijden in de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:04

een omheining enkel gebruiken als het echt niet anders kan
ik heb het ook geprobeert met mijn merrie als ze begon uit te breken,
eerste maal, ideaal
tweede maal, ging ook
derde maal brak ze uit en liep zelf al in de muur, niet zo ideaal meer dus :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:14

Tja, ik zou mijn leven er niet voor wagen...t'is een Osmium hé :D
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:17

Taffje schreef:
Wat er aan de hand is? Je hebt een Osmium merrie.........
Ik heb er ook een en ze hebben wel een speciale aanpak nodig, probeer vooral niets af te dwingen dan gaat het mis. Het inrijden is bij die van mij te snel en te grof gegaan en die angst zit tussen haar oren, vooral onzekerheid.
Ze doet niet zulke hele rare dingen maar zet het op een rennen. We zijn helemaal terug naar af gegaan, eerst alleen longeren, grondwerk, freestylen, dubbele longe, enz. en voorzichtig er weer op. Maanden alleen stappen en wachten tot ze de rust en ontspanning wil opzoeken, het been wil accepteren, wijken voor druk, enz. Met heel veel geduld haar het vertouwen geven dat ze durft te ontspannen en vandaar uit weer verder, vooral niet te veel en te snel.
Daar ben ik nu nog mee bezig, maar het is een gouden paard met een super karakter maar o zo gevoelig. En inderdaad, de keren dat ik met haar buiten ben geweest is ze super.

Ik heb een Osmium en dat is het meest geweldige paard, dat er bestaat.... Rijden meisjes van 7 op... En zelf reed ik haar in het Z1 dressuur, dus een heel veelzijdig paard...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:29

Sowieso echt vertrouwen hebben in jou en je paard.
Bibberend op het paard stappen en gaan rijden geeft denk niet het juiste gevoel :Y)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:32

En als je haar nu eerst een paar weken buiten rijd, longeert en met losse teugel door de bak rijd?
En dan na die weken steeds een stukje oppakt, en wanneer ze het accepteert, meteen stoppen?
Naar Gert vd hof zou ik mijn paard niet naartoe brengen.. vreselijke man...
http://www.youtube.com/watch?v=yd_5hcaQ ... re=related

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:34

Rustig de eerste paar keer zonder zadel erop gaan zitten en iemand er naast gaan lopen,
en zo steeds verder opbouwen