runningkawa schreef:...........Tot je een paar paarden mag rijden, die je meteen zand laten happen als je ze onterecht te hard pakt.........(
Kan je nou rijden of niet?
Je moet erop blijven zitten!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CGJ12"]
[quote="Botervlieg schreef:Ach ja, als je niks ziet in minder gebruikelijke oplossingen dan lekschoppen of de slof erop...
AlmostBlack schreef:Nee absoluut niet hoor. Je bent het er dus wel mee eens dat ze je al op het inrijterein kunnen diskwalificeren voor het rijden met een slof? (ben ik het wel mee eens)
CGJ12 schreef:In de praktijk zie ik nog geregeld een ruitertjealle ringen doorstuiven, wat niet de bedoeling was. Daar zitten de andere ruiters ook niet op te wachten.
Tyrza schreef:Ik denk dat we een beetje uit het oog verliezen dat de slof een HULPteugel is. En zoals met alle hulpartikelen is correct gebruik en een goede reden (dus niet zoals in het allereerste bericht genoemd werd) onmisbaar.
Er zullen mensen zijn die er goed mee om kunnen gaan, maar ook piepeltjes die het te pas en te onpas gebruiken.
Feit blijft dat er met het rijden van wedstrijden of bij het dresseren van je paard geen gebruik van deze slof gemaakt MAG worden en zal het doel uiteindelijk toch moeten zijn dat je ook zonder slof zou kunnen rijden...
Dat neemt in mijn geval niet weg dat ik dus ook af en toe de slof gebruik. Ben ik nu een zondaar? Nope.....
Sjuimpje schreef:Geef mij toch maar de slof, heb geen zin om weken met een sterrenkijker rond te rijden als ik het sneller kan oplossen.
Iedere keer worden in dit soort topics weer voorbeelden aangehaald (vaak uit eigen ervaring) waarin verteld wordt dat het helemaal fout is gegaan met een combinatie. Dat alles kwam door het rijden met een slof.
De slof kan je inderdaad fout gebruiken, maar schuif de schuld dan niet op de slof af maar kijk naar jezelf.
Ik weet nog wel tig manieren waarmee je een paard zou kunnen vernaggelen en daar heb je helemaal geen slof bij nodig.
Beetje kort door de bocht om slofgebruik te veroordelen omdat je hem zelf niet weet toe te passen.
Zep"]
[quote="Sjuimpje schreef:Geef mij toch maar de slof, heb geen zin om weken met een sterrenkijker rond te rijden als ik het sneller kan oplossen.
Iedere keer worden in dit soort topics weer voorbeelden aangehaald (vaak uit eigen ervaring) waarin verteld wordt dat het helemaal fout is gegaan met een combinatie. Dat alles kwam door het rijden met een slof.
De slof kan je inderdaad fout gebruiken, maar schuif de schuld dan niet op de slof af maar kijk naar jezelf.
Ik weet nog wel tig manieren waarmee je een paard zou kunnen vernaggelen en daar heb je helemaal geen slof bij nodig.
Beetje kort door de bocht om slofgebruik te veroordelen omdat je hem zelf niet weet toe te passen.