melody93 schreef:Denk niet dat het dominantie is, waarom zou het paard dan zo ver door gaan tot de ruiter eraf ligt?
Hmm, da's ook een goeie vraag... Buiten doet hij het als hij het paard voor zich ziet vertrekken in galop. Bij springen in groep is het zeker prijs als ze voor hem wegschieten, maar zelfs bij individueel aanrijden van een hindernis, als de rest op de hoefslag zit in stap en hij alleen doorheen de piste mag, trippelt en bokt hij nog. Ik mag hem loslaten of vasthouden, dat maakt niets uit. Het lijkt alsof er op sommige momenten een kortsluiting plaatsvindt bij hem waarbij hij ineens een ander paard is.
Hij bokt tot de ruiter eraf ligt omdat niet iedereen kan blijven zitten. Hij heeft mij 5x liggen gehad op een 2-tal jaar, waarbij het 2x niet volledig zijn fout was. De andere keren vloog ik wel een stukje door de lucht. Ik denk niet dat hij kwade bedoelingen (toch niet bij mij) heeft want meestal blijft hij staan en duwt met zijn neus zachtjes tegen mij van: hup, er terug op. Langs de andere kant kan ik wel zien (zelfs vanuit de cafetaria) wanneer hij iets van plan is omdat ik zijn truckjes ken. Dus misschien is hij bij iedereen niet zo onschuldig als ik denk.
Meestal stopt hij bij mij met onnozel doen na een bok of 2-3 per hindernis omdat hij zijn verzet staakt en terug "bij bewustzijn" is.
(Misschien moet ik eens een duiveluitdrijving proberen?
)