longevrees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:32

manonlalala schreef:
Maar ts, denk je dat een tweede paard met veel pit een goede optie is nu? Als je je rustige paard nu al niet kan rijden, is het dan niet beter om dat eerst op te lossen, het iig proberen? En als je professionele hulp nu al (te) duur vindt, is het misschien beter nog niet aan een tweede paard te beginnen :).
Ik denk dat jij er heel veel baat bij hebt als je iemand vindt die jou kan helpen met je paard. Het kost misschien wel even wat, maar je leert er heel veel van en in de toekomst kan je dan leuk met je paard omgaan, lekker rijden, longeren en noem maar op. Maar als je nu niet eens met de longe in de buurt kan komen.. Misschien heb je, als je je paard weer kan rijden, helemaal geen behoefte meer aan een paard met meer pit. Misschien is jouw paardje wel super, en een uitdaging voor je. (ik meen te lezen dat je hem niet rijdt, dus of hij pit heeft met rijden kun je dan niet met zekerheid zeggen toch?). Succes met het zoeken van een goede oplossing, misschien heb je wel kennissen/via via mensen die je gratis willen helpen of voor weinig geld.

dat heb je dan verkeerd gelezen ik rijd hem elke dag maar hij is alleen stout bij het opstappen daarna is hij braaf en met longeren wouw ik dat oplossen maar hij heeft longevrees

manonlalala

Re: longevrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:36

Oh oké! Sorry, dan heb ik dat verkeerd gelezen :P.
Maar dan alsnog, dan kan je ook hulp vragen voor het opstappen toch?
Ik denk dat je dat met goede instructie toch wel vrij snel hebt opgelost (misschien hier niet, maar in z'n algemeen). Het lijkt me geen probleem waar je jaren aan moet werken, het opstappen?
En het longeren.. Alles heel rustig aan doen. Geen snelle onverwachte bewegingen maken, reageert je paard ook zo angstig op bijvoorbeeld een halstertouw oid?

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:55

Wat ik niet zo goed snap, dat als je geen geen geld hebt om er iemand bij te halen,
dat je er dan wel een tweede paard bij wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:01

In de echte wereld bijten die twee dingen elkaar inderdaad, maar op internet kan veel hoor ;)

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:20

daar heb je gelijk in

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:47

Wat ik niet snap is dat je een probleem bij het opstappen met longeren op wilt lossen, hoe zou je dat doen als deze pony geen "longevrees" zou hebben?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:19

raar verhaal...het zuigt aan alle kanten (sorry dat ik het zeg, maar het komt heel vaag over :\ )

xmaartje245

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:24

het is een beetje vaag allemaal. je heb geen geld voor een prof maar wil wel een 2e paard?? maar met longeren moet je hem eerst laten wennen aan het touw alleen. gewoon laten zien en weer weg doen. rustig opbouwen dus.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:43

xmaartje245 schreef:
het is een beetje vaag allemaal. je heb geen geld voor een prof maar wil wel een 2e paard??

Bovenstaande klopt inderdaad al niet.
Verder heb jij dit paard duidelijk een 'schrik' (zoals je het vertelt heeft hij helemaal geen schrik maar lacht hij je gewoon uit) gegéven, aangezien je hem vroeger zonder enig probleem kon longeren.
En dan wil je ook nog eens een pittig paard, maar een luiaard wil je al eerst longeren omdat hij anders te pittig is, zelfs bij het opstappen al?

Ik geloof dat zelfs mensen die bij jou op stal staan met wat meer ervaring dan jij je al heel wat met je paard kunnen helpen en dat hoeft dan nog niet eens betalend te zijn...
Dit is veel meer dan een longeprobleem :) het klinkt echt als een braaf paardje (volgens jou dan voor diegenen die hij kent), maar zonder respect.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:09

mijn paard staad niet op een stal hij staad bij mij thuis en ik rijd zonder instruktrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:10

Goh waarom dacht ik dat nou al.....

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:43

Binnen de kilometer van je huis dan :D die persoon in kwestie moet niet persé een instructrice of instructeur zijn :) .

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 07:05

Staat dit paard ook helemaal alleen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:30

olafgek schreef:
mijn paard staad niet op een stal hij staad bij mij thuis en ik rijd zonder instruktrice

Daar zal dan dus verandering in moeten komen.
Staat hij alleen aan huis, of heeft hij nog een maatje in de vorm van een soortgenootje??

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 19:30

nee hij staad alleen maar de wei naast hem staad nog een pony van andere mensen en er zitten kippen bij hem en er loopt een hond los in de tuin naast zijn weiland

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:35

je moet toch dressuur rijden om te gaan springen?? (of in ieder geval er op aan te rijden...)
Of ben ik nou gek?

inderdaad even leestekens plaatsen :)

ik zeg ook inderdaad een ervaren iemand erbij halen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:40

olafgek schreef:
nee hij staad alleen maar de wei naast hem staad nog een pony van andere mensen en er zitten kippen bij hem en er loopt een hond los in de tuin naast zijn weiland

Dus hij heeft helemaal geen vriendje om mee te spelen en lekker te kroelen, gewoon lekker paard zijn en sociaal met soortgenoten bezig zijn?

kippen, honden, daar heeft een paard helemaal niets aan; dat zijn geen soortgenootjes. Paarden zijn kuddedieren en horen imo niet alleen te staan. Helaas zie je dat nog veels te veel.

En dan vinden mensen het gek dat zo'n dier raar gedrag gaat vertonen _-:( |o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 13:46

als je dit een beetje volg zie je dat ik een tweede paard zoek om bij hem te staan

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:17

olafgek schreef:
als je dit een beetje volg zie je dat ik een tweede paard zoek om bij hem te staan

Oh, ik dacht te lezen dat je een tweede paard wilde met meer pit, niet alleen als weidemaatje, maar dus als een nieuw rijpaard.. Ik zou nog even doorsparen voor je nieuwe paard, je kunt beter eerst het probleem oplossen met je huidige paard, wie zegt dat een tweede paard al je probleme oplost? Je verschuift het alleen..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:36

Dat hoeft ook niet persé een dier van jou te zijn hoor, verhuur gewoon een weideplaats?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:27

olafgek schreef:

Dit nam ik niet erg serieus; je wilde er één met 'meer pit, lekker fel'. Vraag me echt serieus af wat je met een 2e paard moet als instructie en hulp met je huidige paard te duur is?! :=
Verder zou ik lekker met dit paard blijven werken; als dit al niet lukt, is een paard met nog méer pit en felheid misschien wel helemaal niet weggelegd voor je.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:35

ik rijd altijd hevige paarden maar ik rijd hem nu goed als ik elke dag rijd gaat het prima maar ik zou eens dagen willen overslaan in verband met schhol en da gaat dan niet in verband met zijn vrees

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:42

olafgek schreef:
ik rijd altijd hevige paarden maar ik rijd hem nu goed als ik elke dag rijd gaat het prima maar ik zou eens dagen willen overslaan in verband met schhol en da gaat dan niet in verband met zijn vrees

Een paard wat bang is voor iets doet datgene waar hij bang van is echt niet elke dag prima, en als je dan een paar dagen of een dag overslaat dat hij het dan in 1 keer wel weer eng vind....
Veel paarden zijn een stuk frisser, heter en pittiger als ze 1 of meerdere dagen hebben stil gestaan, heeft mijns inziens helemaal niets met vrees te maken.

En jij blijft maar hangen aan dat vrees................ andere opties en mogelijkheden sluit je gewoon uit. Eerlijk? volgens mij is er met dat paard niets mis, maar ligt het 'gewoon aan jou'.

En er zijn nu al talloze reacties geweest dat je hulp zou moeten zoeken, maar daar hoor je jou ook niet over. Ja, dat het te duur is, maar ondertussen wil je er wel een 2e paard bij (die ook nog eens lekker pittig moet zijn)....
Meid ga jezelf alsjeblieft eens bedenken waar je mee bezig bent := |o

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:43

Wat heeft het feit dat jij niet elke dag tijd hebt te maken met zijn 'vrees' ? Ik rij mijn paarden 1x per week en daar kan ik gewoon opstappen en mee wegrijden hoor, waar ze waarschijnlijk actiever en feller zijn dan jouw paard. Mijn paarden zijn daarintegen wel opgevoed en weten wat van hen verwacht wordt ... even los als ze op stal hebben gestaan is meer dan voldoende om hun overtollige energie los te laten ...

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:31

Ik snap er helemaal niks van maar instructie heb je zeker wel nodig.
Ik rij ook ruim 8 jaar en heb veel paarden gereden en ik heb nog steeds elke week 2 keer les.
Ook mijn instructrise die al 20 jaar rijd (nu z niveau) heeft zelf nog 1 en soms zelfs 2 keer in de week les.
En ook Edward Gal en Anky hebben nog steeds instructie dus jou 8 jaar rij ervaring is daar nog niks bij dus ik geef je toch het advies een goede instructirse/intructeur te zoeken die jou ook kan helpen om van het longeerprobleem af te komen.

Heel veel succes