Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
miesie22 schreef:Inderdaad, elastiek zal niet helpen, daarmee verberg je het probleem waarschijnlijk alleen maar! De rest van de berichten zal ik zo even beter lezen aangezien ik ze nu via mijn mobiel lees! Heel erg bedankt voor de reactie's in ieder geval!!

xMaritt schreef:Toen ik dit topic zag staan moest ik een beetje aan mijn verzorgpaard denken, ik verzorg hem nog niet zo heel lang maar de eerste aantal keer dat ik er op zat viel me meteen iets op. Ik zal trouwens eerst even erbij zeggen dat ie hiervoor heel lang stil heeft gestaan, ik rij er nu 2x per week op, dus de kans is groot dat het aan spiergebrek ligt. Maar goed, iedere keer als ik begin met rijden gaat het goed, hij loopt lekker actief en nageeflijk, ook als ik aandraaf gaat alles goed. Als ik echter halverwege even een korte pauze neem (eventjes weer terug naar stap aan de lange teugel), gaat het fout. Hij schud dan namelijk ontzettend vaak met zijn hoofd, veel erger dat bij de tinker van dit topic. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (naar voren rijden als het gebeurt, meer tempo wisselingen, heb zelfs een keer de teugels hélemaal lang gedaan om te kijken wat er dan gebeurde, maar hij ging gewoon vrolijk door met zn hoofd schudden). Ik weet dat het erg moeilijk is om het zo te beoordelen, maar hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Puur spiergebrek? Als ik hem na het stappen weer oppak blijft hij trouwens schudden, ook als ik totaal geen nageeflijkheid vraag. Zou dit ook kunnen komen door een slecht liggend zadel? Het zadel schuift namelijk best wel erg, waardoor ik twijfel of hij wel goed is, weet alleen niet hoe ik kan zien of ie goed is of niet!
In ieder geval alvast bedankt!
Karlijnxxx schreef:xMaritt schreef:Toen ik dit topic zag staan moest ik een beetje aan mijn verzorgpaard denken, ik verzorg hem nog niet zo heel lang maar de eerste aantal keer dat ik er op zat viel me meteen iets op. Ik zal trouwens eerst even erbij zeggen dat ie hiervoor heel lang stil heeft gestaan, ik rij er nu 2x per week op, dus de kans is groot dat het aan spiergebrek ligt. Maar goed, iedere keer als ik begin met rijden gaat het goed, hij loopt lekker actief en nageeflijk, ook als ik aandraaf gaat alles goed. Als ik echter halverwege even een korte pauze neem (eventjes weer terug naar stap aan de lange teugel), gaat het fout. Hij schud dan namelijk ontzettend vaak met zijn hoofd, veel erger dat bij de tinker van dit topic. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (naar voren rijden als het gebeurt, meer tempo wisselingen, heb zelfs een keer de teugels hélemaal lang gedaan om te kijken wat er dan gebeurde, maar hij ging gewoon vrolijk door met zn hoofd schudden). Ik weet dat het erg moeilijk is om het zo te beoordelen, maar hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Puur spiergebrek? Als ik hem na het stappen weer oppak blijft hij trouwens schudden, ook als ik totaal geen nageeflijkheid vraag. Zou dit ook kunnen komen door een slecht liggend zadel? Het zadel schuift namelijk best wel erg, waardoor ik twijfel of hij wel goed is, weet alleen niet hoe ik kan zien of ie goed is of niet!
In ieder geval alvast bedankt!
Heb je een filmpje van het schudden? Het kan namelijk schudden vanwege pijn zijn maar ook omdat de spieren weer aan het werk moeten en loskomen en losschudden is erg positief juist!