Vasthouden op links!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn paard zit vast (of meer vast)?

Op links.
18 (42%)
Op rechts.
13 (30%)
Mijn paard houd helemaal niet vast.
8 (19%)
Mijn paard houdt beide kanten vast.
2 (4%)
Ik heb geen idee.
Geen stemmen
Ik heb geen vast paard waar ik op rijd.
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 42

Binckydenice

Re: Vasthouden op links!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 10:56

Gisteren met een trucje gelongeerd! Ging helemaal top! Ik had haar bijgezet, vervolgens de longeerlijn door het bit naar de singel toe gedaan, zodat ik heb dus meer stelling kon vragen zowel links als rechtsom! Het ging perfect! Ik heb voor het eerst gelongeerd zonder daarna last van mijn armen en nek te hebben. Ik ben er erg blij mij. natuurlijk heb ik het links en rechtsom in totaal misschien 10 minuten gedaan. Gezien ik haar vandaag de stal ook nog uit wil hebben. Ze zal nu wel spierpijn hebben denk ik, ze gaf nu zelf een paar korte momenten echt mee, en liep eindelijk een paar passen lekker over de rug. We gaan dit eerst maar even een weekje aan de lijn trainen voordat ik weer opstap. Bedankt bokkers!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:40

Wat ik zelf doe als mijn paard vast zit is veel achtjes rijden, voltes en daarna op de volte stelling vragen en voor het buiten been naar binnen gaan drukken, maar hij moet wel stelling houden. Vervolgens rijd je op een kleine volte en ga je hem weer met binnenstelling en binnen been naar buiten drukken.

Mocht je het niet helemaal snappen en toch willen proberen, mijn inbox staat voor je open.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 12:10

kimberly1995 schreef:
Wat ik zelf doe als mijn paard vast zit is veel achtjes rijden, voltes en daarna op de volte stelling vragen en voor het buiten been naar binnen gaan drukken, maar hij moet wel stelling houden. Vervolgens rijd je op een kleine volte en ga je hem weer met binnenstelling en binnen been naar buiten drukken.

Mocht je het niet helemaal snappen en toch willen proberen, mijn inbox staat voor je open.

Helaas, we hebben het hier over een jong dier waarvan de volte nog vaak vierkant uitkomt en de reactie op het been niet is wat het moet wezen... Dus kan helaas weinig met je tips. Maar toch bedankt voor de moeite!