Steeds slechter wordend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:15

polly2 schreef:
mirandavb schreef:
Dat klopt ja. Maar deze merrie is al 15 jaar en heeft een lange tijd met pijn gelopen! De behandeling is nu twee jaar geleden en het gaat nog steeds super. Deze methode word nog bij dierenartsen gedaan d.m.v. een operatie. Het woordt ook heel veel bij springpaarden gedaan. De kwaal is niet verholpen nee, maar ze heeft nu een pijn vrij leven. En dat blijft zo! Het is niet voor tijdelijk!!!!!! En mijn paard heeft absoluut geen pijn meer! Ze loopt nog beter dan paarden ndie niks mankeren!

De andere merrie is pas 7 jaar en die hebben we laten behandelen bij een dieranarts in belgie, met beslag en onwijs dure medicijnen. Zij heeft het groene signaal gekregen en kan nu gewoon de sport in!

Het is wel voor tijdelijk, want je hebt de kwaal niet weggehaald. Dit betekent dat vroeg of laat de kwaal zich gaat verplaatsen. Andere peesproblemen, verbening van het hoefkraakbeen etc. zijn dingen die na verloop van tijd tevoorschijn komen bij dergelijke behandelingen.

vergelijk het eens met bijv. een hernia bij mensen: stel je maakt de zenuw dood, de persoon heeft dan geen pijn meer. Maar de hernia zit er nog wel en gaat uiteindelijk zorgen voor andere problemen, omdat het lichaam door pijn niet meer aangeeft dat je het rustig aan moet doen.
Pijn is een signaal van het lichaam dat niet voor niets bestaat. Het geeft aan dat er iets op te lossen valt in het lichaam, om zo te zorgen dat de pijn weg gaat.
De pijn wegnemen en de kwaal niet, komt vroeg of laat als een boemerang terug in iets ergers.

dat bekende ruiters ook zoiets doen, wil nog niet zeggen dat ik het daarom een goede gang van zaken moet vinden.

Nogmaals...ik veroordeel jou niet hoor, ik val je ook niet aan. Het is jouw paard en jij doet wat jou goed lijkt. Ik wil alleen maar even mijn visie en mening hierover geven. Misschien dat dit toch helpt om nog eens na te denken hierover. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het (daarna) met mij eens moet zijn hoor.

Ik geloof je helemaal! Vaak is dit ook het geval. Dit paard word scherp in de gaten gehouden en krijgt daarbij ook hele dure medicijnen. Ze heeft ook kissingspins, dat heeft ze gekregen omdat ze pijn in haar voeten had en daardoor haar rug verkeert gebruikte! Na de behandeling, wat nu alweer drie jaar geleden is ze met sprongen vooruit gegaan. Ik ben onlangs met haar zelfs nederlands kampioen geworden. Dit paard moet je ook iedere dag beweging geven en heel veel loswerken, d..m.v buigingen en heupoefiningen. Als ik naar paarden kijk die bereden worden, dan loopt dit paard nog het beste van allemaal! Ze laat haar hele lijf mooi los en gebruikt haar lijf ook goed.

Wat je zegt is waar, en dat hou ik ook in mijn achterhoofd! Het kan terug komen in andere problemen. Maar met pijn in haar voeten kreeg ze ook andere lichaamsproblemen omdat ze haar lijf verkeert gebruikte om haar voeten te ontlasten. Zoals overvulde knieen achter en rugproblemen. Ze is nu 15 jaar en ik geef haar liever nu nog een paar jaartjes een pijn vrij leven, dan dat ze heeeeel oud word met pijn in haar voeten en rug! Ik was er eerst ook op tegen, maar dit paard had zoveel pijn. Ik ben nu toch blij met de behandeling. Maar ik moet haar goed in de gaten houden. Tot nu toe gaat het goed. Het is echt een topper!!!!

Deze behandeling moet ook niet zomaar bij ieder paard uitgevoerd worden. Maar ik ben blij dat het bij haar wel gedaan is! Bij haar dochter is dit nog lang niet het geval. Die mag nu na de behandelingen gewoon de sport in!

Ik had niet gezegd dat bekende mensen dit ook doen. Ik zei alleen dat ik via ricky young bij een hele goede dieranarts terecht ben gekomen. Voor alle problemen en niet alleen voor voeten.
Maar dat die methode nog bij meer paarden gedaan word dan men denkt. Maar dan d.m.v. operatie i.p.v. wegbranden.

Als ik op wedstrijden kijk, zie ik heel veel paarden lopen, waarvan je denkt en ziet, Auw! Mijn voeten!!!! En heel veel ruiters hebben het gewoon niet door.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:59

@Miranda: Wat fijn dat je mijn verhaal zo goed oppakt. Ik zat nl even te twijfelen of ik het wel of niet moest zeggen.
Ik geloof je direct dat je het beste met je paard voor hebt.
Wat je zegt, dat als er pijn in de voeten is, dat het paard dan ook elders klachten krijgt, is ook absoluut waar en ook volkomen logisch.
Ik zou zelf een heel andere keuze maken (rigoreus), maar vanuit jouw kant bekeken en als je je paard goed in de gaten houdt, daar vind ik ook veel voor te zeggen. Ik hoop voor je dat het lang goed blijft gaan.

Ben ook met je eens dat je soms dingen voorbij ziet komen met paarden, waar je je echt eens voor achter je oor zou moeten krabben..

Waar is de TS van dit topic overigens gebleven?