Bizzybijtje schreef:Teveel ja, als je paard daar al niet meer op reageert![]()
Hoe is ze als iemand anders erop rijdt?
Precies hetzelfde.
Ze is liever lui dan moe. Zweepje heeft vanaf het begin al niet geholpen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
idefix4 schreef:Ik heb 1 keer een arabje gezien met identieke problemen. Dat lag wel degelijk aan het zadel. Bij die was het zowiezo te smal en te lang. Arabjes hebben vaak een heel korte rug, waardoor het zadel te ver op de lendenen komt te liggen. Verder zijn ze nogal 'peervormig' gebouwd, waardoor een niet goed passend zadel makkelijk naar voren schuift.
Op je topic-foto's lijkt jouw zadel wat te ver naar voren te liggen en voorover. Het lijkt op de foto dat je zadel wat te breed is. Kun je je hand tussen de schoft van je pony en je zadel leggen als je er op zit? Kan daar een vuist tussen? Dit kan je paard storen bij het lopen. Hoe loopt je paardje aan de longe? Is ze dan ook zo lui? Als dat niet zo is, dan zou ik me niet laten misleiden en toch uitgaan van een zadelprobleem. Helemaal al als jij niet in balans kan zitten op je paardje. Heb je je paard wel eens gereden zonder zadel?
Maar ja, verders, je vraag, ik rijd mijn paard ook af en toe met sporen. Niks mis mee natuurlijk.
Ow ja, en mijn paard wilde ook niet neerwaarts, bij mij was het ondanks alle goede bedoelingen toch een zadelprobleem! Ik heb inmiddels een uitstekende zadelmaker gevonden!

Noompiejjj schreef:En verder voor oefeningen? stelling, misschien dat wijken je ook nog wil helpen in het losser maken en dan weer makkelijker je stelling en buiging kunnen vragen.. zijn er geen andere instructeurs die je evt. nog om tips kunt vragen en kan overleggen met je eigen instructrice? iedereen geeft natuurlijk verschillend les!

Ambrasoft schreef:Noompiejjj schreef:En verder voor oefeningen? stelling, misschien dat wijken je ook nog wil helpen in het losser maken en dan weer makkelijker je stelling en buiging kunnen vragen.. zijn er geen andere instructeurs die je evt. nog om tips kunt vragen en kan overleggen met je eigen instructrice? iedereen geeft natuurlijk verschillend les!
Wijken en dergelijke zijn we nu wel een beetje mee bezig.
Nog niet écht, maar wel volte sluiten/openen (gaat erg moeizaam dus), en pasje naar de hoefslag.
Ik zou vragen of mijn instructrice aan iemand anders kan vragen over dit probleem en dergelijke!

marlinH schreef:Proberen kan geen kwaad
Ik herken dit bij de mijne ook, zij verliest ook direct tempo als ik wat moeilijkere dingen van haar vraag, dit los ik op door idd wat meer in te komen met m,n been-spoor en probeer dit te voorkomen door steeds maar kort iets moeilijks te vragen. Goed is goed. Dus bij wijze van 10 minuten makkelijk, 2 minuten moeilijk. Als je merkt dat ze steeds contanter blijft lopen kun je dit natuurlijk uitbouwen.
Succes! Ik zou trouwens toch je zadel nog eens laten checken, zie er niet helemaal perfect uit.