doeeg Groetjes... Anouk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeniiSee schreef:Omdat sporen alleen maar dienen voor verfijning van de hulpen, en niet om je paard meer voorwaarts te houden, als je je paard niet aan het been hebt moet je ook niet met sporen gaan rijden vind ik zelf. Ik rijd ook met sporen, en dat heb ik niet zelf zomaar even besloten om eraan te hangen, mn instructrice zei dat ik wel met sporen kon rijden, en heeft me ook de sporen gegeven, zijn van die niet scherpe sporen zegmaar.
Als je ze netjes kan rijden zonder sporen, moet het met dus alleen maar nóg makkelijker gaan
Citaat:Wat is een spoor?
Ze worden gebruikt om de hulp op hoger niveau te verfijnen. Als je met een spoor wilt rijden is het belangrijk dat je een onafhankelijke zit hebt, zodat de spoor niet onbedoeld in de buik van je paard drukt. In de dressuur op niveau M en Z zijn sporen verplicht. Dummysporen en sporen van hard plastic zijn bij de paarden ook toegestaan
Citaat:Dummysporen
Dummysporen zijn sporen zonder knopje of wieltje. Ze zijn helemaal glad. Ze hebben dus in principe geen functie, maar je kunt ze gebruiken als je liever zonder spoor rijdt op een wedstrijd. Vanaf M niveau is een spoor namelijk verplicht, maar een dummyspoor is ook toegestaan. Dummysporen worden ook gewoon voor de show gebruikt
DeniiSee schreef:Omdat sporen alleen maar dienen voor verfijning van de hulpen, en niet om je paard meer voorwaarts te houden, als je je paard niet aan het been hebt moet je ook niet met sporen gaan rijden vind ik zelf. Ik rijd ook met sporen, en dat heb ik niet zelf zomaar even besloten om eraan te hangen, mn instructrice zei dat ik wel met sporen kon rijden, en heeft me ook de sporen gegeven, deze sporen heb ik; klik
Als je ze netjes kan rijden zonder sporen, moet het met dus alleen maar nóg makkelijker gaan
Snoevie schreef:sporen is juist helemaal geen goed hulpmiddel voor paarden die slecht op het been reageren,gewoon_kim en sasjumper.
eerst je paard goed voor elkaar zonder sporen.
Snoevie schreef:en dat is nu net de verkeerde reden om sporen te gebruiken......uiteindelijk reageert je paard dan ook niet meer op die 'spoor in zijn pens'