rhaps schreef:Ik meld me als eigenaresse van het paard waar Renate is afgevallen ook even.
Ter aanvul;ling even over het paard. Het paard schrikt absooluut onverwachts. Een plek waar je al 10 keer langs geweest bent kan de 11de keer de reden zijn om te schrikken en dan weer wekenlang niet.
Ik denk dat het probleem er meer inzit dat het paard onder Renate uit springt. Hij draait niet en bokt of stijgert niet. Maar springt gewoon onder haar uit waarbij zij een fractie te laat is met meekomen wat voor het paard weer een nieuwe reden is om te schrikken.
Misschien kunnen jullie haar met deze extra informatie nog betere tips geven....
Ah ja dat gevoel ken ik geloof ik wel
Het enige wat ik kan zeggen is zorgen dat je knieen altijd goed aangesloten zijn en snel reageren. Tja, is altijd makkelijker om iemand anders tips te geven he
als je zelf op het paard zit en degene met het "probleem" bent is het vaak niet zo simpel want anders had je het probleem niet gehad 
De zitles tips en het bokriempje zijn denk ik wel goede tips...al heb je niks aan een bokriempje als je reactie niet snel genoeg is.
Succes ermee in elk geval!
Ow en het commentaar over het filmpje..volgens mij is hier al eens een topic over geweest met veel commentaar, maar jullie kapen nu het topic van TS, lijkt me niet de bedoeling