Miryamk schreef:Ik kan niet meepraten over boos worden op je paard, heb er gelukkig geen last van.![]()
Maar wat mij wel geholpen heeft om mijn paard goed verzameld te krijgen is klassieke dressuurlessen.
En ik rij ook westernMijn paard is veel sterker geworden en blijft beter in frame lopen. Dus het een sluit het ander niet uit. Ik zou er gewoon eens een andere trainer bij halen (2 weten meer dan 1)
En je hoeft echt niet te rukken aan de teugel bij klassieke dressuur hoorMijn juf houdt er erg veel rekening mee dat ik liever met minder contact rij (maar net genoeg)
http://img828.imageshack.us/img828/1230/dsc4185bew.jpg misschien is dit wel een goed voorbeeld.
mooie foto en leuk paard!!!
ik ben deze topic alleen niet begonnen over het rijtechnische gedeelte perse.
maar over het boos worden, wat ik dus niet moet doen.
ik ben erg tevreden over mijn trainster.
ik haalde dit voorbeeld alleen aan om uit te leggen hoe zo'n boos wordt situatie eruit ziet ongeveer, omdat mijn paard duidelijk erg slim is en met bv dit dan het bloed onder je nagels uithaalt.
ik ben ervan overtuigd dat ik zeer binnen kort het ook onder de knie heb en we weer verder kunnen met het volgende.
maar bedankt voor de tip.
Mijn paard is veel sterker geworden en blijft beter in frame lopen. Dus het een sluit het ander niet uit. Ik zou er gewoon eens een andere trainer bij halen (2 weten meer dan 1)
Meestal gaat het daarna al een stuk beter omdat ik ben afgekoeld. Ik word niet boos op het paard, maar wel chagrijnig.