Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElisaLufRiv schreef:oke zoals?
dit is mij eerde keer dat ik een paard inrij,
Ik heb het ook gedaan, arabiertje van 3 jaar. Nu kan ik er alles mee en rij buitenritten. Hij is geweldig en hardstikke lief, als je 'm maar de baas blijft. 
ElisaLufRiv schreef:oke zoals?
dit is mij eerde keer dat ik een paard inrij,

listiglistje schreef:18 juli is ze voor het laatst op Bokt geweest...kind is 13 en heeft geen flauw idee, over die ouders maar te zwijgen![]()
Als ze een beetje slim was geweest had ze je aanbod met beide handen moeten aanpakken...of igg haar ouders het topic laten lezen!
maar ik kende al redelijk veel van paarden, doe er ook opleiding over.listiglistje schreef:18 juli is ze voor het laatst op Bokt geweest...kind is 13 en heeft geen flauw idee, over die ouders maar te zwijgen![]()
Als ze een beetje slim was geweest had ze je aanbod met beide handen moeten aanpakken...of igg haar ouders het topic laten lezen!
Pallatin schreef:ahum, sorry hoor...![]()
Maar goed, je bent pas 13, je ouders denken dat jij zelf wel even een paard inrijdt, maar nu het fout dreigt te gaan hebben ze geen geld voor professionele hulp? Met alle gevaren van dien? Ik zou eens goed met je ouders praten, laat ze dit desnoods lezen. Het inrijden van een paard is niet niks! Eigenlijk is het al helemaal niks voor kinderen....Is er geen goede hulp, dan zou ik ter wille van jou en voor het paard, dit groene paard verkopen en een ingereden, braaf exemplaar gaan zoeken....
Grondwerken houdt oa in: alle omgang met het paard terwijl je er niet op zit, bijv. longeren, schriktraining e.d.