Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze gaat nog steeds hard maar het is te doen(ik heb nog steeds niet geprobeerd op lange stukken te galloperen, ik geloof dat ik niet durf
)
Hanneke_Inka schreef:ik zou hem op de volte zetten en dan die volte steeds kleiner maken (in de galop) met de goede stelling maar hij moet wel in de galop blijven ook al is de volte op het laatst heel erg klein. ga ook goed achterover zitten misschien gaat hij dan langzamer .
veel succes!
ps. ik weet niet of het klopt maar je kan het proberen, je kan in de galop de teugels wat langer laten worden, soms gaat een paard juist sneller als je de teugels te kort hebt voor zijn zin.
melizz13 schreef:Hanneke_Inka schreef:ik zou hem op de volte zetten en dan die volte steeds kleiner maken (in de galop) met de goede stelling maar hij moet wel in de galop blijven ook al is de volte op het laatst heel erg klein. ga ook goed achterover zitten misschien gaat hij dan langzamer .
veel succes!
ps. ik weet niet of het klopt maar je kan het proberen, je kan in de galop de teugels wat langer laten worden, soms gaat een paard juist sneller als je de teugels te kort hebt voor zijn zin.
volte vind hij nog steeds erg moeilijk, maar ik blijf het proberen!
dat heb ik nog niet geprobeerd zal eens kijken!
Toen ik ging aangalloperen was ze niet meer te houden, huppaa, die bak uit. En ondertussen probeerde ze de plassen te ontwijken dus wij gingen daar zo zigzaggend, kei hard op het hek af. Gelukkig stopte ze wel voor het hek.. Pff, volgende keer denk ik wel 2 keer na voor ik het hek van de bak openlaat!

Nachtruintje schreef:Lang lang lang galloperen dan gaat hij vanzelf wel langzamer en dat eideindelijk heel goed belonen!
hestejente schreef:Nachtruintje schreef:Lang lang lang galloperen dan gaat hij vanzelf wel langzamer en dat eideindelijk heel goed belonen!
Ja, niet dus. Een paard dat niet in evenwicht is en/of scheef is moet je juist niet lang laten galopperen maar juist korte, beheerste stukjes zodat hij sterker kan worden.
Het is misschien ook wel zo handig om even te melden dat je paard een draver is TS, als hij gekoerst heeft is het helemaal niet raar dat hij moeite heeft met de galop. Weet je hoe hij is omgeschoold?