nagevelijk in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: nagevelijk in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:21

tuurlijk, starten kan altijd!! Als ik heel eerlijk over de foto oordeel, zou ik nog even wachten. Ik ben zelf eigenlijk ook veel te vroeg begonnen, reed altijd zo tussen de 165 en 175. Op een gegeven moment was dat niet leuk meer. Gevolg, ik rijd nu al 2,5 jaar in de B. Iedere keer zonder punten naar huis is ook niet leuk. Bovendien kost het genoeg geld de wedstrijden. Ik zou dus nog even lekker thuis dooroefenen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:49

Celine13 schreef:
de pony's die helemaal constant rond lopen winnen
terwijl ik het juist nog een beetje leuk vind als een pony/paard nog niet echt constant rond loopt
want dan weet je dat het een beginner is en dat het dan allemaal nog niet zo hoognodig is

Lijkt me logisch dat de betere combinatie wint :+

Als ik ergens start met een paard wat voorwaarts neerwaarts loopt en iemand anders rijdt dezelfde proef maar krijgt het paard ook netjes opgericht (met behoud van ruggebruik) dan staan ze voor me, lijkt me logisch.

Dat zou wat moois worden: Contador wint niet de Tour de France, maar die ene wielrenner die zo schattig zat te beuken in de staart van het peloton :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:20

Ik zal als ik jou was toch nog even doortrainen. Want ook al is het B. Bij de paarden is dat al vrij pittig.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:54

Ik zou ook nog even doortrainen, ookal zou je zo je winstpunten bij elkaar rijden, dan heb je ineens een heel pak werk te doen voor het L1.

NienkeW87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:34

Het blijft altijd heel afhankelijk van de jury.
De ene vindt het nog niet nodig in de B, de ander ziet het paard het liefst heel nageeflijk lopen.

Wat is je doel van de wedstrijden? Wil je ervaring op doen en en niet al te grote flater slaan bij de jury?
Of wil je echt al wedstrijden gaan rijden voor de winstpunten om door te gaan naar de L?

Als het eerste het geval is, zou ik zeggen, pak af en toe eens een wedstrijdje mee, maar verwacht niet al te hoge punten of zelfs prijzen.
Voor de ervaring is het wel de moeite waard. Zo ben ik ook met m'n wedstrijden begonnen, jaren geleden.. Gewoon lekker ervaring opdoen, en vooral niet verwachten met de prijzen naar huis te gaan. Je moet ook niet te veel wedstrijden mee pakken, want volgens mij moet je met een bepaald aantal winstpunten verplicht naar de L toch? (corrigeer me maar als dat niet klopt!) Ik heb eerder namelijk geregeld jury's gehad die me maar een winstpuntje gaven, terwijl ik voor de L nog lang niet klaar was..

Als het tweede het geval is, raad ik je aan nog niet op wedstrijd te gaan, want hiermee ga je het in de L in ieder geval al niet redden.

Veel succes nog met je paardje!
Lekker blijven oefenen dan wordt het vanzelf beter :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:48

Bij 30 wp's moet je verplicht over :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 05:29

je kan in de B aardig winstpuntenr rijden,terwijl je toch nog niet klaar bent voor de L. dat merk je snel genoeg,als je toch aan de L gaat beginnen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:45

De foto's met jou erop gaat net..maar ik zou voor de zekerheid gewoon een keer HC starten. Hoef je nog geen startkaart aan te vragen en weet je gelijk of het winstpuntwaardig is. Zo niet en staat er veel commentaar over je aanleuning kun je hier aan werken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:33

volgens mij moet je voor HC starten wel coupons inleveren.....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:22

Snoevie schreef:
volgens mij moet je voor HC starten wel coupons inleveren.....

ja om, Hc te rijden, moet je inderdaad wel coupons inleveren.
Knhs coupons dus je moet wel een startkaart hebben.

ik ken veel mensen die nu m2 rijden of zelfs m1, die willen kijken of ze klaar zijn voor de Z.

USHIxLIEFDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:30

ik denk wel dat het kan!

suikerklont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:59

In het B hoeft je paard niet nagefelijk te lopen! Maar als hij dat wel doet krijg je meer punten!
L1 moet.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:54

suikerklont schreef:
In het B hoeft je paard niet nagefelijk te lopen! Maar als hij dat wel doet krijg je meer punten!
L1 moet.

tsja...in de L MOET het net zo min als in de B natuurlijk, niets moet. Het is niet zo dat je paard wordt ingenomen ofzo als je het niet doet. Alleen hoef je niet op winstpunten te rekenen als je paard niet nageefelijk loopt. En ik ben niet met je eens dat dat in de B niet hoeft, ook in de B wordt verwacht dat je paard minimaal nageefelijk loopt, anders hoef je echt niet op een WP te rekenen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:31

mee eens...........in de B wordt gewoon een correcte basis verwacht,en daar hoort een nette aanleuning gewoon bij

Kellywyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:18

Ik vind dat er nog wel wat meer bij mag, wil je goed beoordeelt worden. Sommige jury leden kijken er zó streng op..

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:21

In de B kan je nog wel winstpunten halen als je paard niet nagevelijk loopt, in de L1 word hier al strenger op gerekend.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:10

emjam schreef:
In de B kan je nog wel winstpunten halen als je paard niet nagevelijk loopt, in de L1 word hier al strenger op gerekend.

Nou bij ons in de regio echt niet hoor! heb jij het dan over pony's of paarden?

Xanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:12

Ik zou nog even doorgaan met trainen. Misschien een keer ondelinge wedstrijd mee doen in de B. Maar officiale zal ik nog even wachten.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:15

dit is zat voor de B maar denk niet dat je hier de L mee doorkomt

Favory12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:40

Hee Nikky,

Ik zag heel toevallig dit onderwerp voorbijkomen. En daarbij jouw 3 foto's op de eerste pagina. Inderdaad zijn foto's maar een indruk en een moment-opname. Dus alleen maar een indruk.

Maar IK vind dat je op die drie foto's je paard gewoon gaaf rijd. Nette aanleuning, eerlijke hand, mooi lengte in de hals. Je paard lijkt netjes uit zichzelf voorwaart-neerwaarts aan te bieden. Netjes aan en voor de loodlijn. En IN de hand. Je paard ziet er ontspannen uit en zoekt je hand op. Gewoon top!

(Je ziet het aan de foto's van je broertje - daar ziet het er een beetje anders uit. Hem lukt dit nog niet zo goed)

Maar of je hiermee in de sport gaat scoren.... dat betwijfel ik. Maar dat ligt dan echt niet aan dit beeld van je foto's, maar aan wat men tegenwoordig in de sport wil zien.

En dat wilde ik je gewoon even zeggen!! Wat mij betreft: ga zo door! :))

Verder.... zie ik drie pagina's lang zie ik veelal onzinnige (sorry dames...) opmerkingen over "aan de teugel" - "aanleuning" - "nageeflijk". En dat bevestigt mijn beeld een beetje dat niemand meer precies weet wat dat werkelijk inhoudt. En dat maakt me een beetje droevig. ;( En nee, zo oud ben ik nog niet....

newamsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:43

CleovG schreef:
Ik zie nog steeds maar 1 foto...

er staan er egt 4 hoor!!!!!

newamsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:45

heeeel leuk paard maar voor in de B is dit goed maar in de L word het moeilijker
en moet je paard ietsje dieper laten lopen dus iets meer aan de teugel!
maar voor de rest ziet het er goed uit!!!!

Xxxxx newamsterdam

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:49

Ik vind dat de jury voor de B ook al heel erg streng is, zelfs bij onderlinge wedstrijden.
Je paard moet echt goed lopen, nageven en aanleuning wil je een winstpunt krijgen.
Ik start met de mijn dus nog steeds niet omdat het nog steeds niet helemaal goed genoeg is.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:55

Ulfeino schreef:
Ik vind dat de jury voor de B ook al heel erg streng is, zelfs bij onderlinge wedstrijden.
Je paard moet echt goed lopen, nageven en aanleuning wil je een winstpunt krijgen.
Ik start met de mijn dus nog steeds niet omdat het nog steeds niet helemaal goed genoeg is.

het moet gewoon overal streng zijn,
want ik zie mensen in de l1 al. die pony kan niet wijken of middendraf.

zulke mensen proberen snel punten te krijgen en gaan dan snel over.
jury moet gwn streng zijn,die moeten ook kijken of de pony en ruiter klaar zijn voor het volgende niveau.

en ik vind dit nog lang niet genoeg voor wedstrijd.
de pony(het lijkt) dat hij de teugels uit de handen van de ruiter probeerd te trekken.
ik zou wat vaker ophoudingen maken, en pony losmaken, door ophoudingen te maken denk ik dat die pony redelijk snel nagevelijk gaat worden....

en zoek les.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:57

unique is nog steeds een paard van 1,64 hoor, en geen pony ;] heel erg bedankt voor alle tips iedereen!!