Share schreef:als ik mn navel intrek en de spieren onder mijn navel, gaan mijn billen automatisch strak gespannen staanmoet dat?
Als ik mijn bekken wil kantelen dan moet iik ook mijn billen aanspannen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet uitgevonden heb hoe ik dat het beste kan doen en dan ook nog voldoende bewegingsvrijheid heb in mijn benen. Misschien een kwestie van oefenen. Ik weet het niet.
moet dat?
je kan wel de oefeningen voor wendingen oefenen dus draaien zonder in te knikken en je heupen gelijk te houden 
Ik herken dit probleem bij één van mijn leerlingen - meisje van 14 jaar- we gebruiken de meeste tijd voor haar een spaans zadel want dat heeft een soort kussen. Daarmee gaat ze gerust 2 uur buiten rijden, geen probleem. Weet nog niet zo goed hoe te corrigeren. met een klassiek zadel kermt ze het al uit na 5 min.....hele drama´s van de pijn. Ze is nog in de groei, dus voor nu deze oplossing. Maar ik ga dat proberen met buikspieroefeningen....en ik ga foto´s maken van haar zit om beter te kunnen kijken. Denk dat het haar bekken is, maar ze is nog in de groei.....
)