Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
felicity schreef:Het bevalt gewoon niet. Dat ik eerst een halfuur moet vechten. En mijn arm is niet helemaal goed. Die gaat bij een klein beetje trekken al erg zeer doen. Ik hou dat vechten dus ook gewoon niet vol.
Ze is helemaal na gekeken door de fysio. Die kon niks vinden. Elk half jaar gaat ze naar de tandarts. En heb net een nieuw zadel de vorige was te smal geworden.
Wel merk ik dat ze heel veel problemen heeft met het bit. Ze wil het bit niet echt accepteren. Ik heb toen ook raad gevraagd bij de tandarts en die vertelde mij dat ze een erg smal mondje heeft met een dikke vlezige tong. Hij raadde mij aan om met een myler level 2 te gaan rijden. Ik heb nu 2 mylers geprobeerd. Maar daar liep ze helemaal niet goed op. Ze raakte lichtelijk in paniek als ik de teugels op pakte. Ik heb ook veel verschillende andere bitten geprobeerd. En rij nu met een dubbel gebroken bustrens van HH de golden brass. Het gaat al een heel stuk beter maar ben nog niet tevreden.
Ik ben er zelf heel veel mee bezig om het rijden beter te laten gaan. En ben ook blij met alle tips. Zat zelf al te denken aan een andere methode. Maar daar moet ik me eerst eens in verdiepen. Of dat beter bij ons zou passen.
felicity schreef:Maar ik vind dat zelf een hele andere manier van rijden. Helaas ken ik niemand die zelf bitloos rijdt die me daarbij zou kunnen helpen.
felicity schreef:Ik weet niet precies hoe ik er mee moet rijden. Ik ben zo gewend om met bit te rijden.
Ik heb het maar een paar x geprobeerd. Maar ben er mee gestopt omdat niemand me er mee kon helpen. En ik had het idee dat ik het helemaal verkeerde deed. Ik vond dat ik behoorlijk grote hulpen moest geven. Een volte rijden en van hand veranderen ging allemaal goed. Maar zodra ik een volte 10 of 15 m wilde rijden. Wilde dat niet lukken. Ik denk nu dus dat het komt dat ik te veel met mijn handen wilde sturen en mijn zit benen vergat.
66996236 schreef:zoals de titel al zegt. wat kun je het beste doen bij een paard wat het bit echt tussen de kiezen vastpakt?
we hebben al gevarieerd tussen een ongebroken, dubbelgebroken en enkel gebroken bit. het enkel bitje gaat het beste, maar ze krijgt het nog voor elkaar om hem tussen de kiezen vast te pakken.
nu hebben we ook bitloos geprobeerd maar dan zonder extra hefboom oef iets op de neus. gewoon aan de neusriem zegmaar.
alleen valt er dan weinig aan te rijden. zou een bitlose optoming kunnen helpen? en hoe werkt zoiets dan? wat werkt scherp in en wat niet?
of weet iemand nog een andere oplossing?
felicity schreef:als ik met bit rijdt met een lang teugeltje krijg ik het wel voor mekaar om een volte van 10 meter te rijden. Lijkt me dat ik dan ook niet te veel op mijn teugels kan sturen.
Moet ik maar even op letten hoe ik dat doe.
Ben nogal onzeker van mezelf en ben altijd bezig of ik het wel goed doe. Daarom vind ik het veel fijner als ik iets nieuws probeer er iemand is die mee kijkt of het allemaal wel goed gaat.