dorothea schreef:Dat zal vanzelf over moeten gaan. Als jij eenmaal weet dat het ook goed kan gaan neemt de angst vanzelf af. Misschien een idee om bewust met een ander paard in de bak te gaan rijden. Lekker samen stappen en dit voorzichtig uitbreiden naar een rondje voorzichtige draf. Buiten ziet het er toch prima uit, dus m.i. komt het allemaal wel goed hoor.
Helemaal met mee eens.
En dit heeft tijd nodig, neem die tijd ook. Verwacht niet dat je over een week weer relaxed op je paard zit. Maar weer bereid er tijd voor uit te trekken. Ik zou voorlopig alleen situaties opzoeken waarin je je veilig voelt. Als dat alleen in de bak rijden is, dan voorlopig alleen in de bak rijden. Van daar uit langzaam uitbouwen. Ga dan eens uitstappen in een bak met andere paarden. Als dat goed gaat nog eens een rondje draven en dan uitstappen met andere erbij. Langzaam aan tot je je zekerder voelt. Ik weet zeker dat er dan een moment komt waarop je ineens denkt, 'doe es gek, ik ga bij anderen in de bak rijden'. En op dat moment lukt het ook.
Schrik niet als je in die langzaam stijgende lijn af en toe een terugval hebt. Geeft niets, die ben je steeds sneller te boven.
Je bent gewoon ff goed geschrokken en hebt tijd nodig om weer vertrouwen te krijgen. Gewoon ff een knop omzetten gaat helaas niet, verlang dat ook niet van jezelf want dat frustreert alleen maar.
Neem je tijd, het komt echt goed.

.. Plots stond ik daar met m'n eigen paard en ik moest het allemaal zelf oplossen! Wat bij mij hielp was longeren en iemand anders hem laten berijden én vooral NIETS OVERHAASTEN.
..
.
, en ik zat er niet eens op.
.
. Wat is Goldz toch een geweldig paard