Op een dag belde mijn bijriijder op dat mijn paard alleen maar ophoog kwam, dit is echt niks voor mijn paard dus ik er meteen naar toe, ik erop en inderdaad paar steeds stijgeren, Ik het zadel nog een gechecked, maar niks mis mee. De staleigenaar vertelde me dat ze in de nieuwe wei stond en waarschijnlijk te veel gegeten had en dus buikpijn zou hebben, dus hebben we haar een paar dagen met rust gelaten.
De volgende keer in de bak rijden en niks aan de had. De keer erop dacht ik laat ik eens even een buitenritje maken en ja hoor ze wilde het erf niet af en begon te stijgeren, maar toen dacht ik er is niks aan de hand, dus ik zweep erbij paar tikken gegeven en toen liep ze door. De keren erop hoefde ik haar alleen maar boos aan te spreken en dan liep ze weer door.
Mijn mijn merrie was het dus echt uitproberen. Mijn bijrijder is erg onzeker en wat bangig, die rijd er nu niet meer op (durf niet meer).
Maar het is het een lief paard en doet normaal nooit zoiets (mijn dochter van 9 rijdt erop).
Mijn paardje is net 5 dus toch wel puperen en uitproberen denk ik.
Je knt er iemand anders op zetten die haar aanpakt, maar dan heb je kans zodra jij erop klimt ze het weer doet.
Doet ze het alleen bij buitenrijden? Misschien is het wat om een paar keer met haar te wandelen ipv erop te zitten.
Veel succes ermee!
Groetjes, Risje

en zwabberig.