Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gijsenkim"]?
DJEEEEZ ben ik nou de enige die zo simpel is dat de houding van het hoofd voor mij niet intressant is.....................zolang ik maar een los, voorwaards, fijn, soepel, aan twee teugels en op eigen benen lopend, vrolijk paard onder mn kont heb..........Wat intresseert mij dat plaatje nou inhemelsnaam........Ik heb vorige week weer op een z2 lopende knol gezeten die zo stug is in zijn lijf dat DAT nooit goed kan zijn.....Daar maak ik me druk om, dan liever niet met zn neus op de loodlijn maar een los paard dan een paard die het perfecte plaatje laat zien maar zo stug is dat ik er gewoon last van mijn rug van krijg........PFFFF
[/quote]
Maar dat zeg ik toch met...
[quote="kitty schreef:Ze rijdt ze van achter naar voren. Het paard moet zich gaan dragen van achteren, meer gaan zitten.
En om de rugspier meer te laten gebruiken, wordt het paard ronder gevraagd. Ronder dan tot op de loodlijn.
Citaat:Als ik goed kijk is de ruiter de spaanse Beatriz ferrer-salat met beavalais..... (foto nr. 020620361 in de database van www.arnd.nl)
Citaat:Bij de mens weet ik waar het ligamentum nugae zit, dus ik kan me er wat bij voorstellen waat die bij een paard zou moeten zitten.
Ik denk zelf ook dat het probleem hier is bij de valse knik, ipv het ldr rijden.
Bij LDR buigt het paard verder door in de hele hals, waardoor automatisch het hoofd lager en achter de loodlijn komt, bij een valse knik, als je paard dan achter de loodlijn komt, dan komt er bovenin de nek veel meer spanning...
Probeer het zo te zien: als je een rietje van onder tot boven in een boog zet kan je veel dieper komen (chter de loodlijn) dan als je alleen bovenin buigt. Als je dat laatste doet krijg je ook een knik in het rietje, doe je het eerste dan krijg je dat niet...
PriscaZ schreef:Je ziet paarden vaak te diep lopen op grote wedstrijden en of ze dan wel of geen valse knik hebben, te diep is denk ik nooit goed. Ik heb zelf een grote hekel aan te diep rijden, ik merk aan mijn paard sterk dat die voor mij altijd heel kort in elkaar gereden is.
.
Citaat:en nu ben je mij kwijt...........snap er geen bal meer van............