Aan de teugel leren rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:59

Meliszy schreef:
Afbeelding

Goh?
Wat zal dit een wonder zijn met al mijn mankementen en aangezien ik niet kan rijden...

Ik heb erg veel gehad aan de mensen die vooral als eerst gereageerd hebben:D En goede tips gegeven hebben.
Dankjewel!

Meisje meisje voel je niet zo aangevallen,
Je bent pas 13 jaar en kan nog niet alles weten.
Waar heb je leren rijden?
Snap je wat van de techniek?
Weet je wat rechtrichten is?
Dus ik zou ook zeggen neem les van iemand die jou daarin kan helpen,
De fout ligt echt bij jou , het paard kan het wel nu jij nog.

De foto vind ik het paard niet netjes lopen, zonde van zo`n knap paard , hij kantelt zijn hoofd, je hebt te veel in je hand, je hoofd hangt naar links waardoor je schouder ook lager komt, daardoor word je heup vast gezet zodat je paard nooit ontspannen onder je kan gaan lopen, waardoor hij ook niet ontspannen nageeflijk kan zijn, volgens mij ligt het zadel ook te ver naar voren, maar dan zou ik een betere foto van de zijkant moeten zien,dan is het ook beter te zien of hij op de voorhand loopt en te veel duwt, de sperriem kan van het hoofdstel af , want wat voegt dat toe, is alleen een belemmering voor het paard ??

Dus wat ook al eerder werd gezegd neem les, ook zitles.
En ga je paard rechtrichten, maar leer eerst zelf wat dat inhoud, denkelijk heb je op de manege gereden, dus dat zijn dingen die je daar niet leert,
IK heb niet het hele topic gelezen, maar wat antwoorden van jou, maar echt het ligt aan jezelf, je zou ook je instelling kunnen veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:16

Meliszy schreef:
Hee hoi,
Het lijkt misschien wel zo, maar dit doet hij uit zichzelf... Het aan de teugel lopen ook. Ik heb mijn hand open en zit hem eigenlijk niet in de mond. Ik weet dat het zo lijkt op de foto dat ik hem in zijn mond trek, maar ik heb daar mijn teugels ongelijke lang. Hij is echt nageeflijk uit zichzelf, ik hoef er eigenlijk niks voor te doen. Dat van dat scheef dat is inderdaad zo, dat verneem ik ook met het rijden.
Ik ben ook zoals soeboenoe zegt, bezig om met losse teugel te rijden en goed veel wendingen te maken. Vooral omdat er eerst helemaal geen stuur op zat, en dat gaat nu veel beter.

Groetjes

Tuurlijk zoekt hij jou hand op. Dat doet bijna ieder jong paard. Maar dat moet je niet toe laten. Op jou hand lopen is namelijk makkelijker dan op eigen benen. Als je hem nu los laat voor is het makkelijker om hem straks op de achterhand te krijgen. Dus veel les nemen dan kom je er wel. En wat minder uit de hoogte doen als mensen die meer ervaring en verstand er van hebben je willen helpen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:54

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel berichten verwijderd, omdat deze offtopic waren of om andere redenen niet gepast.

Ik wil ook graag op de volgende topics wijzen:

[RT-D] De juiste nageeflijkheid....
purny @ [RT-D] Nageeflijk en inrijden
[RT-D] Voor de duidelijkheid: Nageeflijk rijden

omdat deze wellicht nuttige info bevatten.

Verder wil ik vooral op dit topic wijzen:
[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...

Zoals te zien is, is er een speciaal centraal topic voor onderwerpen als deze. :)

Omdat dit topic niet op GVL hoort, maar op RT P, verplaatst ik het topic.
Daarna plaats ik alsnog het topic, zodat het op de juiste plek eindigt.

Wel gaat er hier een slotje op, onder andere in verband met het centrale topic voor dit onderwerp.
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 03-06-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking van gemaakt