Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
simodi schreef:Ik heb je verhaal en de reacties gelezen, maar vraag me eigenlijk toch af ... is zo'n jong paard wel geschikt voor jou? Je schrijft dat je veel dingen best eng vindt en er dan ook eigenlijk niet op durft om dat aan te pakken. Op zich is daar niks mis mee en het is heel goed dat je daar gewoon eerlijk in bent. Maar dit zijn wel dingen waar je met een jong onervaren paard tegenaan loopt. Dan moet je daar wel mee om kunnen en willen gaan en niet iedereen is daar zo geschikt voor. Een zekere dosis lef zul je met een jong paard wel moeten hebben.
Veel van wat jouw paard doet zal beinvloed worden door jouw eigen houding en gevoel. Angst en onzekerheid die jij hebt voelt je paard direct. Het feit dat ze bij jouw instructrice niet of minder kliert dan bij jou, geeft ook aan dat ze daar die onzekerheid waarschijnlijk niet voelt en beter luistert.
Hoe ervaren ben jij zelf, heb je veel rij-ervaring en al eerder ervaring met jonge paarden gehad?
Hopelijk kom je er met begeleiding uit, maar wees ook niet bang om als dat nodig is toe te geven dat zo'n jong paard veel moeilijker is dan het lijkt en misschien niet de beste keuze is ... als het niet verbetert of jouw plezier en zelfvertrouwen komt niet echt terug moet je hier serieus over nadenken.
In elk geval wel heel goed van je dat je naar oplossingen zoekt, hoor!
)
BeautyEmily schreef:Wat is freestylen? Wat bedoelen jullie daar precies mee? En ik durf mijn paard de laatste tijd steeds meer aan te pakken, alles op z'n tijd.