Paard overvraagt of..? Wat denken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Paard overvraagt of..? Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:25

Even op de maagzweren.
Krijgt hij ook voldoende ruwvoer?

Een aantal keer per dag een hoeveelheid hooi?
Het spijsverteringskanaal van het paard is erop gemaakt om eigenlijk bijna heel de dag door te eten. Door het ruwvoer dus te verdelen over een paar keer per dag kunnen maagzweren enz ook voorkomen worden.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:36

Ts, wat fijn dat hij zo vooruit gaat! :)
Maar begrijp ik nu goed dat hij maar 1 keer per week aan het "werk" moet? Hoop dat "M" er wat meer vertrouwen in gaat krijgen en hem dan wat vaker mee pakt op dezelfde rustige manier.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:56

Ja, op het moment is het 1 keer in de week :) Uiteindelijk willen wij dit vaker gaan doen, maar dit is even een moment.. M krijg vertrouwen en plezier langzaam weer terug in haar toppertje :)

Over het voer, ze krijgen onbeperkt ruwvoer, dus ze kunnen eten wanneer ze zelf willen.. Hier dus niets verkeerds over te zeggen :) 's morgens en 's avonds krijgen ze krachtvoer en muesli

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:53

DDW1190 schreef:
ik snap wat je bedoelt over de positieve dingen, ik bedoel meer dat ik heb gehoord dat ze steeds moeilijker worden als ze de 4/5 zijn gepasseerd, maar zelf ben ik geen zadelmak-maker :+

ik denk ook dat je met rust veel meer bereikt bij het paard, en het met gedonder niet lukt!

Maakt niks uit.
Het probleem is alleen vaak dat men al eerder wel bezig is geweest en het hebben verprutst.
Komt dus niet door de leeftijd als het moeilijker gaat, maar door eerdere ervaringen ;)

Ts: fijn dat het steeds beter gaat!

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:45

Ze zijn er nooit eerder mee bezig geweest. Wel is hij uit slechte omstandigheden gekomen voor hij bij haar kwam..
Heb het dit weekend zelf mogen ervaren omdat er nog 4 andere paarden staan. We hebben zelfs de db erop af gestuurd, helaas nog niks erover gehoord.. Misschien dus inderdaad een trauma uit het verleden.. Maar dat nog vreemd hoe groot het verschil is van nu en toen...