Handen stilhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:55

bij mij as het ook zo erg at ze gewoon zeiden: nog 1x je handen te ver weg van hun plek en je zet m maaar op stal!!!. dus daT WOU IK echtniet!! en ook indd met de handen op e manekam houden.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:29

Ik heb dit probleem soms ook hih,
gewoon echt geconcentreerd rijden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 21:28

MarlouHarlem schreef:
bij mij as het ook zo erg at ze gewoon zeiden: nog 1x je handen te ver weg van hun plek en je zet m maaar op stal!!!. dus daT WOU IK echtniet!! en ook indd met de handen op e manekam houden.

Ik zet m'n paard niet op stal, zo erg is het niet.
En ik zet m'n handen al helemaaal NIET op de manenkam, dat werkt in mijn ogen niet.

marissie170 schreef:
Ik heb dit probleem soms ook hih,
gewoon echt geconcentreerd rijden!

Ik zit niet te flierefluiten op het paard ofzo hoor... :Y)

Heb een goede tip gekregen per pb waarmee ik ook aan de slag ga!
Helaas ging het rijden vanavond niet echt lekker, paard was gisteren flink aangepakt aan de longe en had spierpijn vandaag :(:)
Dus ik kon niet echt aan mezelf werken. Moest het paard flink laag rijden, dus handen hoog werkte ook niet echt :+

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:53

ik deed het ook !, :o heel erg!
maar nu ben ik er van af :D
ik weet eigenlijk niet precies hoe. maar er gewoon aan gaan werken en steeds aan denken, dat je ze stil moet houden.

Flitssie

Re: Handen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:12

Ik pak 2 bekertjes en doe daar wat water in(hoeveelheid ligt eraan hoe stil je je handen houdt, het moet niet te makkelijk worden maar ook niet te moeilijk, dat werkt demotiverend). En ga dan buiten wat rondjes rennen en andere dingen waarbij je veel beweegt, en het water móet in de bekertjes blijven, een soort spelletje dus. Naarmate je beter wordt kun je er meer water indoen. Dit heeft mij erg veel geholpen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 20:11

Ja, dat is natuurlijk wel iets wat met rompstabiliteit te maken heeft. Als het wat beter weer is, zal ik dat proberen. Ik heb zaterdag een straal koud water over m'n benen gehad toen ik paarden water ging geven... Liever geen 2e keer met deze kou :P

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:16

sorry hoor...... ik probeerde te helpen.