Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rocksyboy schreef:Tsja, soms moet je toch ook wel even baas zijn?
... maXcomX schreef:Ja aan nukken en even 10 minuten longeren heb je niet veel als je om de 7 minuten van paard moet wisselen, dan moet er gewoon gewerkt worden. Dat is het verschil tussen hobby en professioneel paard gebruik. Je moet er dan ook niet al teveel een poedel van maken.
maXcomX schreef:Zo worden polopaarden ook vaak gezien -door hun eigenaren- motorfiets is idd het juiste woord daarvoor. Ik train en verzorg ze, en wat de eigenaren doen is hun verantwoordelijkheid. En geloof mij, die paarden mogen blij zijn dat ze de 10 halen, zonder trauma of ernstig letsel. Ik kan je wel wat voorbeelden laten zien van totaal uitgewoonde polopaarden, die de slager gemist hebben. Het enige wat we enigzins kunnen doen is ze goed voorbereiden en hopen dat de eigenaar geen halve zool is die ze onder de dope laat spelen tot ze kapot zijn. Maar ik moet de eerste melding nog zien bij de dierenbescherming over dit soort praktijken.
Gelukkig hebben we ook nog plaats af en toe zo'n zielig geval, die geniet van een welverdient pensioen, ook al heeft die einschuss door verwaarloosde infectie.
Dus aub niet bij voorbaat rare opmerkingen maken of gaan wijzen als je niet weet waar het over gaat, even goede vrienden, polo is gewoon een keiharde sport en laat weinig ruimte voor uitgebreide therapien of sessies, anders gaat het paard er gewoon uit.
maXcomX schreef:Dus aub niet bij voorbaat rare opmerkingen maken of gaan wijzen als je niet weet waar het over gaat, even goede vrienden, polo is gewoon een keiharde sport en laat weinig ruimte voor uitgebreide therapien of sessies, anders gaat het paard er gewoon uit.
maXcomX schreef:Ja en zo kunnen we wel even doorgaan, dus. Paarden inrijden van begin tot eind, is iets anders dan spelen en ver/nazorgen. Ook in de draf- en rensport gebeuren dit soort dingen. De eigenaar is en blijft verantwoordelijk, of geef je een automonteur ook de schuld als een bestuurder niet kan autorijden? Rare voorsteling van zaken hoor. En dat is het laatste wat ik er over zeg, voordat we een discussie krijgen die niet over het onderwerp gaat.