pony houdt nek/bit vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:44

Ja zadel heb ik dus na laten kijken en paste wel, maa rniet bij mij.
ik wilde haar niet bij de DA laten masseren omdat ik weet dat het vele malen goedkopen kan dan dat, en het helpt allemaal.
ik moet het zelf betalen dus 4 keer maseren bij de DA kan ik niet betalen ergens anders zou het misschien wel mogelijk zijn, dus is nog beter voor m'n pony ook :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:44

Als de nek / rug vast zit, maakt het bit NU even geen drol uit.
Dat is net zoiets als een ander zadeldekje kopen omdat de manen langzaam groeien .. bij wijze van spreken ;) .

Plaats anders even een oproep op bokt? In Eenmaal-Andermaal.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:47

suus_romy schreef:
Hmm je zit in een moeilijk situatie, maar deze kant heb je dus ook met je paard. Je hebt de verantwoordelijkheid om je paard te verzorgen, te laten bewegen, het paard gelukkig houden en ja daar horen dus ook financiële verantwoordelijkheden bij. Je kunt er niet van uit gaan dat er nooit van uit gaan dat alles goed en gezond blijft.

Zou toch echt eerst een osteopaat/happy athlete er bij halen. Zou uberhoubt niet springen dan, maar zo denk ik er over. Longeren met pessoa, ligt er aan als je paard ergens last van heeft hoeft dat ook niet te helpen.

Doet je paard het ook als je bitloos rijdt? Een osteopaat hoeft niet duur te zijn, ze zijn er ook vanaf 60/70 euro. Doe het wel gelijk goed dan, anders heb je nog meer kosten. Betaal liever aan een osteopaat dan aan een tweede zadel, tenminste zo denk ik.

Van alle soorten bitten in der mond hangen, dat heeft geen zin. Je moet eerst de oorzaak hebben voordat je weet hoe je het kan oplossen.

Ik heb iemand een mailtje gestuurd van happy athlete :j springen doe ik nu vrij weinig maar wil het wel weer ggaan doen.
ik zal eens kijken of iemand d'r een keer zou willen logeren om te kijken hoe ze het doet.
bij bitlloss rijden doet ze het vele malen erger dan gewoon :n
zadels moet ik niet zelf betalen dus kan ook wel allebei, maar 2 zadels kosten heel wat

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:48

Sabinee__ schreef:
Dat is net zoiets als een ander zadeldekje kopen omdat de manen langzaam groeien .. bij wijze van spreken ;) .

voor een osteo?

enniee

Re: pony houdt nek/bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:51

je kan ook een veelzijdigheidszadel nemen? eventueel veelzijdig richting dressuur! heb ik ook, kan er prima mee springen :D
maar ik denk ook dat er iets mis is, mijn deed ook zo maar bleek toch pijn te hebben kwamen we later achter ( niet dat alle paarden dat gelijk hebben maarja)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:52

en wat heb je eraan gedaan?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:58

ietjelover schreef:
Sabinee__ schreef:

voor een osteo?

Ja of een masseur, of iemand die je paard zou kunnen helpen :j .

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:00

ik heb iemand een mailtje gestuurd op happy athlete
wacht even kijken:

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:02

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:45

Ik ben er een beetje flauw van.. Je gaat zeuren over de kosten terwijl je pony pijn heeft.. Zorg eerst dat je pony weer helemaal goed is voor je verder gaat met welke manier van rijden dan ook!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:49

Ik zeur niet ver de kosten, maar de DA vondt ik belachelijk duur als je de mensen van happy athlete bekijkt!
Ik zeur niet dat het duur is, maar 2 neiuwe zadel + nog eens (noem even wat) 4 beurten bij de DA zou al over de 2000 euro gaan. We willen het wel, zijn er ook mee bezig en druk aan het zoeken naar zadels maar je kan niet verwachten dat er morgen een 2 dure zadels op d'r rug liggen. We zijn bezig maar is nog best moeilijk
ik weet dat mijn pony pijn heeft en wil het verhelpen. ik heb info opgevraagt, maar nog geen reactie gehad :n

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:54

Met zoiets zou ik gewoon bellen, werkt veel effectiever en tot die tijd dat alles weer goed is gewoon in de wei/paddock doen en longeren/grondwerk ofzo.. maar niet rijden, dat doet haar pijn..

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:55

ze kan nu niet in de weide en longeren mag niet in de bak, denk dat ik d'r alleen maar meer pijn doe als ze dag en nacht op stal staat :j

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:56

Ik wil wel kijken of er een mogelij kis tot aan de lange lijnen werken. Kan ze hier dan wel tegen of ook niet?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:56

Ik zou er inderdaad ook niet meer zonder schuldgevoel op kunnen stappen ;) .

En, heb je geen potje voor dit soort dingen aangemaakt dan?

Waar staat ze normaal dan als ze niet op de wei staat? Ook de hele dag op stal om 1 uur te rijden ?
Of staat ze lekker de hele dag buiten in een paddock ofzo?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:57

ietjelover schreef:
Ik wil wel kijken of er een mogelij kis tot aan de lange lijnen werken. Kan ze hier dan wel tegen of ook niet?

Waarom geef je je paard niet effe lekker rust tot alles opgelost is? jeetje zeg ! Ga lekker knuffelen en wandelen ofzo!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:00

normaal ben ik ben dag en nacht op de weide staan, maar nu?! onze weide is volgens de DA de weide met het beste gras en de beste weide voor de pony, maar helaas ligt het lager waardoor het als het regent nat is. Nu met die sneeuw is het een grote bevroren waterbak :( Ik rijd niet iedere dag door school, ze kan uit de stal maar rennen is geen optie.
Mijn vader heeft vandaag de weide achter afgezet dus daar mogen zo vanaf morgen 3/4 uur in.

Rust geven is zo moeilij met d'r ze breekt alles af, wandelen is niet te doen. Op dit moment is ze buiten niet te houden :n
knuffelen doe ik zo vaak mogelijk, maar ik mag niet in het donker naar de weide dus als ik om half 4 uit ben red ik dat niet meer

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:03

Staat ze alleen? Is er genoeg afleiding in de weide? ( Onbeperkt ruwvoer, likstenen, of paardenspeelgoed ) Zodat ze niet zoveel sloopt.
Ik zou eerst de hele reutemeut voorbij hebben, voordat je weer actief met haar bezig gaat. (Longeren, LL, rijden). Stel je voor dat je paardje hier pijn mee heeft of dat je het erger maakt? Hebben jullie enkel een weide en geen paddock of bak?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:04

ze heeft maatje een skippybal en jollybal maar kijkt ze niet aan. Liksteen meot ze ook niets van hebben :n ze krijgt 3 keer per dag hoog, maar mevrouw is zo lenig dat ze overde rand eet dus eigelijk de heledag hooi :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:05

Wat sloopt ze allemaal ?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:07

ze kauwt aan balken, bijt in het bankje, en verder loopt ze continu de zelfde lijn

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:09

we gaan misschien even vragen of ze in de weide van de boer mogen (halve hectare groot ) kunnen ze genoeg rennen :P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:09

Ja, nu kan ik heel extreem gaan doen wat je tegen de verveling kan doen, maar of je nou zit te wachten op een paddockparadise weet ik niet :+ :D .
Ik zou lekker de DA/masseur/Osteo laten komen :j

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:12

neeji geen ruimt :+

die komt zeker, hoop zo snel mogelijk op andwoord !

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:14

Ik zou ook zo snel mogelijk DA/masseur of wat dan ook er bij halen en zorgen dat je pony dagelijks een paar uur echt los kan (incl sprintjes en bokken).