it_is_me schreef:Zelf heb ik nu ruim een jaar een draver van 6 jaar. Verschrikkelijk lief en zeer leergierig, maar ook onzeker en heel snel. Dus heb ik op een gegeven moment besloten om voorlopig niet meer te rijden, maar veel te werken aan grondwerk. Ik heb mijn doelen moeten bijstellen, maar ik heb nu al een heel ander en zelfverzekerder paard. Als wij beiden er weer aan toe zijn, dan stap ik er weer op.
Mijn tip is doe grondwerk met het paard, zodat jullie allebei meer vertrouwen in elkaar krijgen. Het is erg leuk om op deze manier met een paard aan het werk te zijn en elkaar goed te leren kennen.
Ach schei toch uit... gewoon een goede instructrice erbij halen die (zeker in het begin) er iedere keer bij is als dat meisje rijd. Op deze manier leert ze van haar fouten en leert ze ook hoe ze dat dier moet rijden.
Als het dier een keer echt te "stout" is dat het meisje hem niet goed durft aan te pakken klimt de instructrice er eventjes op om duidelijk de grenzen te stellen. Dat is wat paard en meisje nodig hebben.