Apple schreef:[..]
Dat is helaas ook mijn ervaring bij meerdere maneges in Nederland. Je komt voor een buitenrit en je wordt op een of andere neuroot gezet. En pas als je dan al op de grond ligt is het "oh, maar deze gaat eigenlijk in de winter nooit mee op buitenrit omdat hij nogal bokt" of "Oh, je reed achteraan met deze en zonder zweep, dat kan niet" (en dan nog een half jaar een hoefijzer op je kont zien staan).
Dat is ook onoplettendheid van de begeleiding. Kleine moeite om er even bij te zeggen of iemand een zweep nodig heeft of wat de beste positie in de groep is.
Ik heb manegepaarden op buitenrit nooit fijn gevonden. Ze hebben vaak allemaal rare tics en het beste kun je gewoon alleen maar zitten en niets doen. De laatste keer toen ik bij een manege een strandrit wou maken hadden ze vanwege de galop tijdens die rit allemaal heel enge verhalen van dat je echt heel goed moet kunnen rijden en dat ze echt heel hard gaan galopperen. Kennelijk is dat nodig vanwege pennymeisjes, maar ik reed toen regelmatig crossen met mijn pony en dat zei ik ook, maar alsnog kwamen ze met allemaal verhalen dat het echt heeeel hard ging e.d.
, dat kan niet" (en dan nog een half jaar een hoefijzer op je kont zien staan).
.
.