Urielle schreef:Rivaldo, jij vraagt van je paard een bepaalde activiteit in de gang en je moet hem leren die uit zichzelf aan te houden, dus even been eraan als hij achter niet meer lekker meekomt of hij valt terug in tempo en dan weer alleen contact houden met je been. Als jij een ruiter bent die standaard met een goede impuls rijdt, dan hoef je je paard daar echt neit steeds mee te helpen, ze raken ook ingesteld op jouw basistempo. Takt houden is een kwestie van discipline voor jou en je paard, dat hoef je ook niet te blijven onderhouden. Probeer hem steeds lichter en lichter en lichter aan de hulpen te krijgen, als je hogerop komt met je paard heb je echt geen tijd om hem steeds aan zijn vel te zitten, dan moet hij leren uit zichzelf te lopen.
Volledig mee eens,
@ts je zou evt aan je instructeur om nader uitleg kunnen vragen, gewoon een skijken wat hij erover zegt, Ik zal eens zoeken ergens was laayts een hele discussie over takt (kan ook in een boek zijn) maar dat is nog niet zo simpel, bij onjuist in takt drijven kun je juist ongewenste dingen crieeren , ik zal het eens zoeken, dan neem ik het over , de tekst

en da's erg jammer.