.. zoiezo vind ik jou/minjon een beetje 'geheimzinnig' antwoorden. Maar misschien wel iemand jou helpen als je echt niet wilt opgeven?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MerelxG_R schreef:Ik heb even het topic doorgelezen, en ik zou hier gewoon mee stoppen als ik jou was.. zoiezo vind ik jou/minjon een beetje 'geheimzinnig' antwoorden. Maar misschien wel iemand jou helpen als je echt niet wilt opgeven?
Minjon schreef:MerelxG_R schreef:Ik heb even het topic doorgelezen, en ik zou hier gewoon mee stoppen als ik jou was.. zoiezo vind ik jou/minjon een beetje 'geheimzinnig' antwoorden. Maar misschien wel iemand jou helpen als je echt niet wilt opgeven?
Ik wil de rede wel hier neertzetten, maar denk dat de TS het niet zo op prijs gaat stellen want het ligt aan háár, ben ik van mening.
xLotte schreef:Als ik op pagina éen gelezen heb dat het mis is gegaan toen je er iemand op heb gelaten, weet ik denk ik éen ding, denk ik, zeker, wat een geruststelling is:
Deze agressie is geen valsigheid.
Dit is agressie uit angst.
Tenminste. Deze conclusie trek ik er uit, niet dat ik er zoveel ervaring mee heb met paarden, maar ik heb een hond met agressie uit angst, waar we toen hij pup was meezaten![]()
Je moet gewoon langzaam het vertrouwen weer opbouwen. Ik begrijp dat ze je echt aanvalt?
Dit duurt zeker lang, maar nadat je deze schade hebt aangericht, ben je het paardje deze tijd ook wel schuldig, neem ik aan?
Wat doet ze als je met voer aankomt ofzo iets?
En hoe groot is die weide eigenlijk?
Om eerlijk te zijn zou ik niet zelf gaan klunzen, maar iemand erbij halen die weet wat ie doet.

Tammy_lover_ schreef:Een paard is nooit boos op 1 iemand.Ze wordt bang omdat jullie haar doen denken aan iets wat ze eng en helemaal niet fijn vond.Een paard is een dier wat een mens graag vergeeft,je moet aleen haar vertrouwen terugwinnen.Verder weet ik niet hoe je dat zou moeten doen omdat ze in een wei staat en daar heeft ze genoeg ruimte om iemand aan te vallen.Een trucje wat ik zelf gebruik bij een paard wat chagerijnig is is dit: Ik doe zijn staldeur open (niet helemaal dan kan hij eruit lopen) en ik draai me om,met mij rug naar hem toe,mijn hoofd naar de grond gericht en mijn armen laat ik los tegen mijn lijf aan hangen.Zo laat je een paard zien dat je geen roofdier bent en komen ze meestal dicht in mijn buurt gaan door mijn haar heen blazen of ze leggen hun hoofd op mijn schouder.Maar uit wat jij vertelt over Bella kan ik halen dat je dat bij haar niet zou moeten proberen omdat ze je in je rug zou kunnen aanvallen.Wat je wel zou kunnen proberen is een paar meter van het hek van haar wei gaan staan en dan dat proberen.Heb wel geduld het kan wel een kwartiertje ofzo duren.Nogmaals ik weet niet zeker of het werkt.
Je moet haar vertrouwen terugwinnen maar dat is gwn moeilijk (xLotte heeft helemaal gelijk)
(Dit lijkt echt niet normaal erg op het verhaal uit een boek dat ik wel eens heb gelezen.Het is inderdaad goed gekomen met een join up)
xLotte schreef:Als het agressie van angst is is het gewoon heel veel geduld hebben, maar ik moet er wel bij zeggen dat er kans is dat het nooit helemaal overgaat.
Maar hoe lopen jullie op haar af?
Je lichaamshouding en alles?

en was hij heel braaf, was zelfs een keer toen ik was gevalle mteen weer terug gerend en vlak voor me gestopt maarja, het gaat nu niet om mij..
). Dus vermaak jezelf! Kijk af en toe naar het gedrag van je paardje maar eigenlijk moet je in het begin niet echt met het paardje bezig zijn. Doordat jij daar bij dat hek jezelf elke dag staat te vermaken kan het zijn dat het paardje het normaal gaat vinden dat jij daar bent en leert dat dat eigenlijk helemaal niet erg/eng is. Dan komt ie misschien nog wel eens een keertje kijken wat daar nou zo leuk aan is. Van daaruit kun je het gaan uitbouwen.