Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
funnyhorses schreef:nou dat klinkt in mijn oren ook niet gezond!
Ergens is er iets wat hem triggert tot dit gedrag.
Ik zou beginnen bij de tanden,dit is een kleine moeite en wie weet waar je achter komt.
Zeker omdat het dier zo gevoelig is in de mond.
funnyhorses schreef:wat ik op het filmpje ook merk is zodra er spanning op de teugels komt begint ie achteruit te rennen en gaat dan pas omhoog of bokt.
Zodra de ruiter even ernaast "land" is de spanning weg en paardje staat meteen stil!
Zodra de ruiter er weer op klimt zie ik meteen weer spanning op de teugels en begint het verzet opnieuw!
Mijn conclusie: Laat het gebit GOED nakijken!!!
funnyhorses schreef:Dat kwietschen wat de pony doet vind ik trouwens typisch iets merrie achtigs hoor.
Kan ook een hormonaal probleem zijn?!
Is er al eens een dierenarts bij geweest?
Focussed schreef:Nou die geluiden lijken mij eerder van de pijn dan van het klemmen. Daarvan gaat een pony niet zo raar piepen.
Focussed schreef:funnyhorses schreef:Dat kwietschen wat de pony doet vind ik trouwens typisch iets merrie achtigs hoor.
Kan ook een hormonaal probleem zijn?!
Is er al eens een dierenarts bij geweest?
Ik heb hier een typische merrie en die doet dit niet hoor? Alleen een keer een gil als ze snuffelt, maar niet dit piepen. Het klinkt wel een kapotte V-snaar.
funnyhorses schreef:de pony is zich op het filmpje in ieder geval enorm over iets aant opwinden.
Zelf denk ik ook aan pijn.......maar waar???????????
pffff konden ze maar praten he?
funnyhorses schreef:Dus ze staat vaak hengstig?
Dan kan het wel een hormonaal probleem zijn.
Vraag es aan de dierenarts wat dan de symptomen kunnen zijn.
Misschien toch last van baarmoeder/eierstokken noem maar op.
Die pijn kan doortrekken in dr rug.
funnyhorses schreef:Dat meisje op de foto vind ik wel wat groot voor dat zadeltje!
Verder ligt het ook te ver naar voren.Misschien kun je haar daarop wijzen?
Doordat ze met dr billen achter in dat zadel zit word de druk ook niet optimaal verdeeld op de rug van de pony.
Verder lijkt me het zadel ook te smal voor het dier,de kamer van het zadel steekt zo hoog boven de schoft uit(althans zo lijkt het op de foto)
Heb ze achteraf wel korter gemaakt, maar heb zo geen foto 
ThreeFingers schreef:Wat me opvalt aan het filmpje is, dat zodra de ruiter er vanaf is de pony braaf blijft staan totdat het gewicht er weer op komt. Dus daar zit het probleem, of pijn, of nooit goed ingereden, iedere keer gescoord door de ruiter eraf te gooien?

Amandaxxx7 schreef:mmm raar zeg !
zit er echt niks met zn rug, gebit , spieren ? of zadel?
Het meisje kan wel zeer goed rijden voor haar leeftijd. Ondertussen gaat Timber al mee op jumping,en is ze onder het zadel ontzettend braaf geworden! Het meisje is ook maar een klein fijn ding
Nu zitten die twee in Nieuwpoort,en springen daar parcours 1m-1.10m rond. Timber heeft nu wel altijd een martingaal om,dat voorkomt ook het kaarsrecht steigeren. Ik zet binnenkort nog wat foto's in dit topic van Timber & Claudine!