heb ik mijn paard verpest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneevdw

Re: heb ik mijn paard verpest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:05

Laat dat dressuur gewoon even en ga anderen leuke dingen met haar doen, dan bouw je vast weer een band met je paardje op! :)

Janneke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:00

Sterkte ermee. Klinkt niet leuk:(

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:43

wat erg voor je dat je gepest werd maar gelukkig zie je zelf in wat je hebt fout gedaan.

marjans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:30

Vergeef jezelf!! Y;( Je hebt dit gezien van jezelf en dat vind ik stoer! Al helemaal dat je dit rechtuit zegt, ervoor uitkomt.
Begin opnieuw met je paard, bied je verontschuldigingen aan en toon je liefde. Een paard kan goed vergeven, als jij jezelf dat kunt, en een paard voelt een juiste intentie. En neem jezelf iets voor; laat je vriendschap met je paard NOOIT meer beïnvloeden door zaken van buitenaf!! Op het moment dat je dit tóch nog doet ook al weet je nu beter...dán ben je niet goed bezig. Maar dat zal je vast niet gebeuren!
Succes! ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:43

Fijn dat het weer wat beter gaat met je paardje en jou.

Maar hoe gaat het nu op school? Word je nog steeds gepest?
Als dat zo is, ga er dan wat aan doen!!!
Ga met iemand praten die je vertrouwt. Want ook al gaat het beter tussen jou en je paard, er komt een moment dat je je waarschijnlijk weer af reageert op je paard.
En dat zal zo jammer zijn, het gaat zo goed nu.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 11:57

nicole3939,

het gepest valt nu mee , er zijn een paar naar een andere school gegaan gelukkig , dus daar ben ik wel blij om.

bedankt voor jullie reacties!

liefs

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:15

misschien is natural horsemanship wat voor je?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:27

het vraagt veel moed vind ik om te beginnen om voor je zelf (en publiek) toe te geven dat je fout bezig was en dat het daardoor bergaf ging.
bedenk altijd dat niet iets verkeerd doen de grote fout is, maar wel er niet van leren!!

geef je paard even vakantie zou ik zeggen. verzorg hem gewoon, maar verlang even niets van hem.
probeer daarna op een constructieve manier opnieuw te beginnen, waarbij je telkens voorop stelt dat je komt om iets fijns te doen met hem en dat je paard je HOBBY is.
denk niet 'de rotknol wilt weer niet', maar denk 'hij begrijpt me niet, ik moet een andere manier zoeken om het hem te tonen'

je hoeft natuurlijk niet per se NH te gaan doen, maar persoonlijk vind ik grondwerk echt leuk om de paarden hun motivatie op te krikken. tgeeft ook voor jezelf voldoening als je paard over zeiltjes wandelt, op een blokje kan staan, pootjes geeft,... na een tijdje nemen ze ook zelf initiatief en dan wordt het echt leuk.

als je paard wandelproof is, kan je even al het trainen laten en een tijdje op een ontspannen manier gaan wandelen met hem.

misschien kan je ook en lesgever zoeken die alles op een rustige manier aanpakt; iemand die niet competitiegericht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:10

goed dat je het zelf toegeeft.
ik zou eens het rijden stopleggen en eens lekker gaan borstelen, wandelen en om haar toch beweging te geven eens longeren.
daarna kan je onder begleiding opnieuw beginnen met rijden. en dan niet wedstrijd gericht gaan trainen, maar gewoon wat ontspannen rond rijden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:28

hallo allemaal:) ,

ik dacht ik plaats even een berichtje om te laten weten hoe het nu is .
het gaat nu steeds een stukje beter met mijn paard .
mede doordat ik nu op een school wordt ingeschreven , waar ik heel blij mee ben

liefs femke(L)

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:29

Fijn dat het steeds een stukje beter gaat :)
Ik hoop voor je dat het helemaal goedkomt :)
Succes ook op je nieuwe opleiding, ik hoop dat je je daar meer op je plaats voelt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:42

zolang je jezelf maar goed voelt dan zal je paard zich ook een stuk beter voelen. Ben blij dat alles een stuk beter gaat. Hoop dat het zo gaat blijven voor je.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:53

dankjulliewel voor de reacties!

liefs femke

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:50

ik vind het heel erg goed van jezelf dat je zelf ook inziet waar het mis is gegaan!! Daardoor kan je er nu iets aan doen!

Ik denk niet dat je paard per definitie verpest is. Je moet gewoon haar vertrouwen weer winnen...Ga lekker met haar aan de slag zonder dat je veel van haar vraagt, dan ziet ze vanzelf dat het een beloning is als je bij haar komt in plaats van een straf... Het komt echt wel weer goed, het heeft alleen tijd nodig!

Heel veel sterkte ermee!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:52

Misschien kun je grondwerk proberen.
Misschien een aantal kleine vrijheidsdressuur oefeningen;)
Verder kun je misschien met je paard naar en bos gaan en andere leuke dingen doen:) (alleen als het wat beter gaat natuurlijk)

Lisa_Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:10

Goed dat je het zelf hebt ingezien.
En je ik lees dat je je echt heeeel rot voelt.

Het beste kun je beter ff stoppen met rijden zoals ze hier boven al zeggen.
Veel poetsen veel knuffelen, lekker verwennen.
Lekker op de wei en dan er bij gaan zitten,

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:47

Lieve Femke,

Ik vind je een ontzettend moedige 13jarige! Ik heb je profiel gelezen, meid, wat heb jij een boel meegemaakt zeg.
Wat ontzettend fijn dat je dankzij je paardje uit dat dal bent gekomen!
Ik denk niet dat je je paard overvraagd hebt. Als dat zo zou zijn geweest, zou hij vast in verzet gekomen zijn. Zoals ik het zie denk ik dat je een geweldig dier hebt, die je uit je dips kan halen, en voor je door het vuur zou gaan.
Doe het gewoon even lekker rustig aan, word een beetje speelser in de omgang, is een weekje met je dier op ponykamp niet wat? Lekker tutten, niets moet alles mag, dat lijkt me voor jullie allebei heel fijn!

mezeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:55

Knap dat je dit zo goed zelf ziet! Het komt vast helemaal goed met jou en je paardje!
Jullie komen uiteindelijk vast sterker uit de strijd. Jammer dat het pesten van iemand zoveel invloed kan hebben op andere vlakken.
Ik hoop van harte voor jou dat ook dààr een oplossing voor komt! Niemand mag het recht hebben om een ander expres verdriet te doen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:04

het klinkt makkelijker dan het is. ik ben zelf namelijk ook erg snel emotioneel. maar je moet ZONDER emotie op je paard gaan zitten. Echt. Het is erg moeilijk. Maar je moet niet op je paard gaan zitten als je je emoties niet onder controle kunt houden.

Voor nu is het inderdaad belangrijk dat je weer de moeite waard word als baasje. Wees lief voor m. Paard kan er niks aan doen dat jij gepest word. Betrek hem er niet bij, maar doe gewoon normaal bij hem.
Het is je maatje. Laat m dat zien. Je krijgt er op den duur zoveel meer voor terug.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 16:49

hallo !

hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties!
gelukkig gaan alle dingen steeds een stukje beter .
ik doe heel veel leuke dingen met mijn paard . veel aan de hand.
straks gelukkig naar een andere school.
dat zijn al twee hele belangrijke dingen !

liefs femke

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:47

goedzo femke... je laat zien dat je de moeite waard bent. en als je klasgenoten dat niet geloven, moet je maar zorgen dat je paard je beste maatje wordt. meisje, ik weet hoe het voelt om gepest te worden. echt. en het is vreselijk. maar uiteindelijk lach je ze allemaal uit! (cliché, maar waar!)

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:00

het is goed dat je het zelf beseft. zet het paard vaak even op de wei geef ze een beetje vakantie als je rijd laat ze heel ontspannen lopen. Steek er veel tijd in. succes

zanmeesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:00

het is goed dat je het zelf beseft. zet het paard vaak even op de wei geef ze een beetje vakantie als je rijd laat ze heel ontspannen lopen. Steek er veel tijd in. succes

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:04

Goed dat je zelf inziet dat je verkeerd bezig bent geweest :)
het is nog niet te laat hoor :) had eerst aan de band met je paard gewerkt, veel grond werk met hem/haar doen en het 'vragen' ipv dwingen.
Neem met borstelen ook de tijd. een uurtje borstelen oid? is helemaal niet erg... ik zelf doe het graag! omdat ik dan veel in contact kom met mijn paard.. kom dan achter dingetjes die hij lekker vind en.. die hij minder lekker vind. Als hij dit laat merken.. niet afstraffen maar negeren.. en (als dat kan) gewoon niet meer doen.
Praat ook veel met hem.. heeeel veel.. daar wordt al een deel van de band mee gelegd. Aan de klanken van jouw stem kan een paard al merken hoe je je voelt, hoe je zelfs over bepaalde dingen denkt.
Een paard begrijpt jou vaak beter als dat je zelf doet.. luister dus naar je paard en leer je zelf kennen....

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:13

Idd denk ook aan een kleine vakantie voor je paard, en wat tutten enzoverder ..en desnoods eens wat buiten gaan rijden, is toch ook ontspannend ;)
Vind wel goed dat je het zelf toegeeft.