Groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:23

Penny's *\o/*

Sorry :o

xJasmijn

Re: Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:25

Hihih :P

dat zal heus niet zo erg zijn hoor....;)

horse_addict

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:25

Waarom lijkt het me alsof jij/jullie redelijk uit de hoogte doen tegenover die vriendin en mss is zij daarom onzeker. Je praat over jezelf en L. alsof jullie topruiters zijn (mss moet je je naam veranderen in Anky,Imke, Adelinde... 8-) ). Laat jullie vriendin gewoon lekker doen met d'er pony en hou jullie bezig met de vele super wedstrijdpony's die jullie rijden, mooie vriendinnen zijn jullie trouwens, zo'n roddels verspreiden.
Kinderen van 14 en 15 hebben volgens mij niet de nodige ervaring om een ander de les te spellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:38

jillyz199 schreef:
[***] schreef:
dit gaat echt nergens meer over. en bovendien. je heb allemaal foto's met jou pony's staan en jou naam en de naam van die andere vriendin staan der wel bij. dus of je nou wel of niet haar naam er bij zet. dat maakt niet zo veel verschil meer

Dit is ONZE keuze!! Dat jij het niet voor een paard wil opnemen, dat doen wij wel. We zoeken gewoon tips/

ik heb nooit gezegd dat ik het niet sneu voor het paard vind. maar ik vind het ook sneu voor je 'vriendin'
of kennis zoals je der in eens noemt.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:48

Ik denk dat jullie een groot staaltje aan normen en waarden gemist hebben in jullie opvoeding.
Die vriendin nodigt jullie uit om op haar paard te rijden, en als dank maken jullie haar zwart achter haar rug om. :n

Als jullie echt zulke topruitertjes waren geweest, dan wisten jullie ook dat wat jullie met sjoert nu doen in jullie profiel, gewoon geen stijl betaamt.
Een topruiter is niet alleen iemand die goed kan rijden, maar ook iemand met gevoel voor paarden. En dat met sjoert... nodigt mij al uit om te denken dat jullie dat zeker nog lang niet hebben.
Zonder gevoel voor paarden, kan je echt niet een paard als enige persoon geweldig rijden.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:05

Misschien ben ik de enige die zich dit afvraagt hoor..
Maar waarom is het in de paardensport normaal om arrogant te zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:08

em_papillon schreef:

ligd er ook aan hoe je je zelf gedraagd en opstelt tegen andere. dat heeft ookveel invloed. en mischien is er op de ponyclub meer arrogantie als op een gemoedelijke prive stal :P

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:10

het is in de topsport niet normaal om arrogant te zijn ;) je bereikt veeeeeeeeeeeeel meer als je gewoon aardig doet

ot arrogant is nooit en te never goed, zelf vertrouwen wel. maar dat hebben jullie volgens mij ook niet.. jullie komen over al een paar omhoog gevallen penny's. en in dit geval heb je geen zwarte arabier die zo wild is en waar alleen jullie op kunnen rijden. maar een mishandelde tinker waar alleen jullie op kunnen rijden :') ik zou zeggen, als je toch zo goed bent.. verdoe je tijd hier niet aan en ga lekker topsporten ;) die vriendin, wil jullie hulp toch niet ( als je het al hulp mag noemen )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:12

Daarom heb ik een schurft hekel gekregen aan de wedstrijd (dressuur) sport..

Ik vindt het dus niet ok..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:13

_danieke_ schreef:
het is in de topsport niet normaal om arrogant te zijn ;) je bereikt veeeeeeeeeeeeel meer als je gewoon aardig doet

ot arrogant is nooit en te never goed, zelf vertrouwen wel. maar dat hebben jullie volgens mij ook niet.. jullie komen over al een paar omhoog gevallen penny's. en in dit geval heb je geen zwarte arabier die zo wild is en waar alleen jullie op kunnen rijden. maar een mishandelde tinker waar alleen jullie op kunnen rijden :') ik zou zeggen, als je toch zo goed bent.. verdoe je tijd hier niet aan en ga lekker topsporten ;) die vriendin, wil jullie hulp toch niet ( als je het al hulp mag noemen )

Amen :) haha
Ik vond het al zo raar klinken.. ik heb een hekel aan arrogantie...

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:13

em_papillon schreef:

Haha nee ik vroeg het me ook al af. _O-

Vind het niet zo netjes van jullie dat jullie dit op een openbaar forum bespreken en
niet met haar overleggen. Misschien is ze al onzeker, als ze dit leest, wordt ze helemaal
de grond in getrapt.

Lekkere vriendinnen zijn jullie dan. :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:15

troi schreef:
Daarom heb ik een schurft hekel gekregen aan de wedstrijd (dressuur) sport..

Ik vindt het dus niet ok..

ik gik zelfs dat een grotendeel allemaal onzekerheid is en vooral ook spanning op een wedstrijd.. tuurlijk zitten er bitches tussen. ik reageer altijd gewoon aardig, mensen begroeten en als ik in de weg rij een sorry.. en je merk dat veel mensen dan ook aardiger reageren

heel cliche maar een betere wereld begint bij jezelf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:25

Dus een meisje van 14 heeft haar nek gebroken toen ze van die tinker viel en gaat nog steeds gewoon vrolijk verder met rijden waarbij ze er elke keer minstens 1x afvalt?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:28

Problemen met anderen los je op door met mekaar te praten en niet door die op bokt te bespreken. Leg haar de beschuldigen voor die je nu uit en vraag haar om een reactie. Daar kom je veel verder mee dan met wat je nu doet ...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:30

[***] schreef:
Dus een meisje van 14 heeft haar nek gebroken toen ze van die tinker viel en gaat nog steeds gewoon vrolijk verder met rijden waarbij ze er elke keer minstens 1x afvalt?

nee dat zou volgens hun kunnen gebeuren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:32

Ik lees dit:

jillyz199 schreef:
Haar ouders zeggen het altijd tegen haar. Maar ze neemt het gewoon niet aan. Erg stom, want ze valt er af, en is zo haar nek bijv. gebroken.

Zou kunnen wat jij zegt :j Maar dan staat het er wel een beetje moeilijk := In dat geval: sorry :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:37

jillyz199 schreef:
We vragen om tips.. Niet op te horen dat we penny's zijn.

dus eigenlijk wil jij horen

"sla haar in elkaar, die paardenmishandelaar"
of
"pak het paard af en breng hem onder in een schuurtje"

Meiden jullie zijn 14 jaar! Deamned.. dan verwacht ik wel enige besef van respect naar
elkaar en ga je niet iemand beschuldigen van mishandeling als het paard moeilijk doet?
sorry hoor maar vind dit ronduit kinderachtig, jullie krijgen commentaar op dat jullie
een "penny" zijn en krijgen niet te horen wat jullie wouden horen en daar kan je blijkbaar
niet mee omgaan. Ik vind jullie behoorlijk arrogant en de schuld licht blijkbaar bij de ander.

Ik vind het zoiezo al achterbaks zij laat jullie op HAAR paard rijden en dan gaan jullie
haar hier nog even zwart maken ook? snap je zelf niet dat dit gewoon niet kan? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:39

Trouwens, ivm het gedrag van de tinker .. Hebben jullie al eens gevraagd aan het meisje WAAROM ze er steeds afvalt? Weten jullie of ze onzeker is of bang is? Lijkt mij niet, jullie gaan er gewoon vanuit dat die tinker haar eraf gooit uit wraak voor de mishandeling :=

Toevallig weet ik zelf hoe het werkt. Ik heb een pony waarbij ik een tijd terug behoorlijk onzeker was (is nu nog niet 100% over, er is nog een laaaaaaange weg te gaan) en ja, zelfs bang. En guess what? Ik verongelukte met die pony, terwijl een ander persoon er gewoon kon opstappen en wegrijden.

En neen, die pony werd heus niet mishandeld :+ maar heeft wel een heel dominant karakter en van het moment dat je iets minder zeker in je schoenen staat neemt hij zelf alle beslissingen, want dat moet om te overleven, maar kan je wel in gevaarlijke situaties brengen ... Maar sta je wel zeker in je schoenen, dan is het een watje en rijdt iedereen er zo mee weg (als je 'm vooruit krijgt toch :Y) ).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:41

lifaya schreef:
jillyz199 schreef:
We vragen om tips.. Niet op te horen dat we penny's zijn.

dus eigenlijk wil jij horen

"sla haar in elkaar, die paardenmishandelaar"
of
"pak het paard af en breng hem onder in een schuurtje"

Meiden jullie zijn 14 jaar! Deamned.. dan verwacht ik wel enige besef van respect naar
elkaar en ga je niet iemand beschuldigen van mishandeling als het paard moeilijk doet?
sorry hoor maar vind dit ronduit kinderachtig, jullie krijgen commentaar op dat jullie
een "penny" zijn en krijgen niet te horen wat jullie wouden horen en daar kan je blijkbaar
niet mee omgaan. Ik vind jullie behoorlijk arrogant en de schuld licht blijkbaar bij de ander.

Ik vind het zoiezo al achterbaks zij laat jullie op HAAR paard rijden en dan gaan jullie
haar hier nog even zwart maken ook? snap je zelf niet dat dit gewoon niet kan? :?

Haha :=

Amika, Amika, jij laat de zon weer stralen lalala

Pff.. Ben blij dat ik geen 14 jaar meer ben en uit die achterbakse meiden cultureel ben...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:58

Dr werd ook eens gezegt dat ik mijn paard mishandelde :+
Ze was ongelovelijk irri en draaide steeds om me heen.
sorry hiervoor bokt: Blijf me je poten van die pony af en laat die meid kans heben een band op te bouwen met HAAR paard, en dan gaan jullie die pony's op 'hoog' niveau maar rijden. (daarbij denk ik aan manegepony's die zijn afgeschreven)

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:01

Wij willen haar gewoon wat vertellen een normaal gesprek met haar beginnen, maar ze nergeert ons gewoon. En de pony's die wij rijden zijn totaal geen manegepony's.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:01

Hey Jill! :)
Wat een nare reactie's. Aparte volk zit er tussen zeg. Tsja. Nou dus Ik ben de vriendin van Jill.
Wij hebben dit topic geopent, omdat wij eigenlijk geen raad meer weten. Mishandeling is te ver gezocht, maar er is wel wat gaande. En ja, daar zoeken wij tips voor op het internet. Of het nou dom is of niet, wij zetten de stap. Het gaat er dus om dat ze naar mijn (ons en wel iets meer) idee gewoon wel goed kan rijden en gewoon kei aardig is maar de pony loopt er totaal bij haar vandoor en is gewoon opeens een heel ander paard. Dit is zonde voor het paard en ook voor het meisje. Wij noemen geen namen, en er zijn sowiezo al 3 meisjes in onze klas die géén les hebben en een tinker hebben. En buiten af, kennen we er nog wel een paar. Wij dwíngen haar zéker niet! om op les te gaan, maar hebben het wel al een keer gevraagt waarop we een heel vaag antwoord krijgen; dus en daarna hebben we ons mond niet meer er over open getrokken. Maar wel tegen haar gezegt; ''strx als je op les zit, heb je misschien wel een geweldige band met je pony!'' (zoiets dan hé, niet precies hetzelfde, maar zoiets, voor 't geval dat wel iemand mee kijkt) want ze zit diep in de nesten en wil het liefst een zelfde band met haar pony als wij. Logisch! Over dat 'penny' ben ik het gewoon hartstikke niet eens. Ook al zijn wij wel penny's volgens jullie. Dus als wij iemand kwetsen volgens jullie omdat we over dierenmishandeling beginnen mogen jullie ons ook uitschelden en kwetsen? Dat is wel erg achterbaks! :r
Wij willen gewoon tips hoe we dit het veiligste en normaalste met haar kunnen over hebben. En wat zouden jullie doen in dit geval? Dankje voor de normale reactie's, voor de wat vagere waar alleen maar instaat ''penny's'' wil ik zeggen; jullie zijn het zelf.
Laatst bijgewerkt door LYSANNO op 03-12-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:03

jullie proberen het haar te "vertellen" en hier beschuldigen jullie haar van dierenmishandeling! Lekker "normaal" gesprek ;) ik zou jullie ook negeren!

En waarom rijden jullie dan op haar paard? moeten toch afspraken over gemaakt zijn of niet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:04

Ik krijg een beetje het idee dat jullie misschien wel even met beide benen op de grond moeten worden gezet.
Zoals ik het uit jullie post vind klinken, komt het er op neer dat jullie die pony maar beter kunnen rijden, want dan is hij veel beter af. Bovendien kunnen jullie volgens jezelf gewoonweg veel beter rijden.
Dat is allemaal mogelijk, maar het is wel háár pony en niet die van jullie. Dus.... Niet meer mee bemoeien en lekker de pony's rijden die jullie nu ook al rijden.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:05

Het is toch haar paard? Waarom rijden jullie 'm dan?

Snap echt totaal niet waarom jullie het zelf niet weten als jullie die sportpony's rijden, en zelf topruiters zijn.
Als ze weet dat ze verkeerd bezig is luisterd ze heus wel, maar dat zal wel niet. Laat haar.

En ga vooral boven haar staan dat jullie het beter weten, zo worden jullie vast nog betere vriendinnen.