Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
orienta schreef:bulck schreef:Maar ik lees ook in je profiel dat je ze graag als fokmerrie houdt. dus mss dat je ze op foto moet zetten komt ze daar goed uit, heb je allessinds qua bloedlijn een leuk dier.
Uiteraard is dat een afweging die je voor jezelf moet maken. Maar puur juridisch wordt het toch een beetje een welles nietes verhaal. ik zou al verkoper van een gezond paard ook geen steigeraar terugnemen (uitgaand dat de koper recht in zijn schoenen staat uiteraard, maar daar vind ik wel veel punten van terug, zoals het contract, het toelaten van te te betalen op afbetaling etc)
Zo kan het anders wel heel gek worden e, op enkele weken tijd kan een ruiter een paard helemaal verpesten (omgang en rijtechnisch)en of dat daarom dan maar toe te brengen is op de vorige eigenaar vind ik kort door de bocht. tuurlijk is die consumentenbescherming er, maar als verkoper heb je ook recht om dat aan te vechten
ik neem aan de de TS zoals ze zegt al eerder contact heeft opgenomen met de eigenaar en het probleem voorgedragen heeft
aangezien het paard nog steeds onder de proefperiode valt zijn ze zoiezo verplicht om het paard terug te nemen, hun kunnen
met geen mogelijkheid aantonen dat het eerst een mak schaap was aangezien hij 3 jaar als fokmerrie is gebruikt.
bulck schreef:Idd en mss zit daar ook wel de clu, is het paard als rijpaard of als fokmerrie verkocht?
gezien het dier dus idd 3 jaar voor de fokkerij gediend heeft, lijkt het weinig wss dat je dan een rijpaard gekocht hebt.
driebergen schreef:lotte002 schreef:driebergen : om het mischien even wat duidelijker uit te leggen ik longeer haar met pessoa ( maar zie dit toch ook als een soort van bijzet dus vandaar)
Ja, niet doen dus.
bulck schreef:Als de informatie naar waarheid is ingevuld zou ze Z dressuur gelopen hebben anders opvragen bij de KNHS.lotte002 schreef:bulck : jah als het waar is wat ze tegen mij gezegt hebben kend ze dit en heefd ze voor die 3 jaar fok Z dressuur gelopen
kan je toch makkelijk nagaan dan?
loulou schreef:ik zou inderdaad bij de knhs informeren wat ze gelopen heeft.
dit is heel simpel gewoon een mailtje sturen met haar levensnummer en je hebt binnen enkele dagen antwoord.
als je hem zeker terug wilt doen en de eigenaren reageren niet, dan zou ik maar alvast beginnen met een
aangetekende brief. je zit nu namelijk nog in de afgesproken proefperiode begrijp ik? dan kun je iig aantonen dat je binnen die periode heb besloten haar terug te willen doen.
lotte002 schreef:Hier nogmaals haar gegevens: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=77550Ik kan nu nog niet bij de KNHS informeren aangezien ze nog niet afbetaald is en ik geen papier en paspoort van dr heb ( alleen een kopie om er te mogen vervoeren
lotte002 schreef:Ik kan nu nog niet bij de KNHS informeren aangezien ze nog niet afbetaald is en ik geen papier en paspoort van dr heb ( alleen een kopie om er te mogen vervoeren