Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mellanie_ schreef:Oprichting moet vanzelf komen als de achterhand sterker word..
Aan de teugel lopen of nageeflijk lopen moet een RESULTAAT zijn en GEEN doel!
idylle schreef:maar ja ik wil dus idd ook de loodlijn benaderen
idylle schreef:@beantsje: daar heb ik vandaag idd een beginnetje mee gemaakt
Heb haar geprobeerd puur nagevelijk te rijden met een wat langere teugel als op de foto's.
Ze liep vandaag ook lager met haar hoofd en ook nagefelijk, wel niet netjes op de loodlijn dan naar mijn gevoel, maar nagefelijk en de teugel accepteren rijd toch een stuk fijner als dat je gefixeert bent om het hoofd op de loodlijn te krijgen, dat komt later wel weer
Bedankt voor je goede tips!
beantsje schreef:Mellanie_ schreef:Oprichting moet vanzelf komen als de achterhand sterker word..
Aan de teugel lopen of nageeflijk lopen moet een RESULTAAT zijn en GEEN doel!
ik ben het deels met je eens.
Aan de teugel lopen of nageeflijkheid is wel degelijk een doel, maar het gaat daarbij niet om een plaatje wat je nastreeft, maar om een paard wat het bit accepteert en gehoorzaamt, aanleuning zoekt en in evenwicht loopt.
Een paard wat aan de teugel loopt, hoeft niet op de loodlijn te lopen maar kan ook duidelijk vóór de loodlijn lopen. Oprichting hangt af van mate van verzameling; een paard dat achter niet verzameld is, kan vóór niet opgericht zijn. Anders klopt er iets niet.
Sentigo schreef:waarom rijden er dan zoveel mensen met de derde halsverwel het hoogst ?
en dankijk ik naar wedstridruiters die in de M/Z rijden..
doen die het dan allemaal fout of is dat een andere ' stijl' van rijden, en wat kan je dan veroorzaken als hun 3de halsverwel het hoogst is, want ik bedoel je koomt niet zomaarr in de M
beantsje schreef:Trouwens een hele leuke link voor jou met goede uitleg is deze;
Jouw paard loopt typisch volgens het eennalaatste plaatje.Kort in de hals, opgericht met verkeerde knik.
http://www.manegehetkleineros.nl/Index_bestanden/page0011.htm
Alicia2u schreef:Ik denk dat je veel kunt hebben aan deze website: er staat veel informatie over verzameling, achter de loodlijn, rollkur, voorwaarts-neerwaarts etc uitgelegd met veel voorbeeldfoto's en plaatjes (wel in het engels): http://www.sustainabledressage.net/index.php
Deze pagina gaat speciaal over achter de loodlijn (behind the vertical): http://www.sustainabledressage.net/roll ... rtical.php
Sentigo schreef:mijn grote vraag is nu dus eigelijk waarom leert iedereen het anderen en waarom doet iedereen dat dan? met die 3de halsverwel, want ik kom ook heel veel bokters tegen die gewoon zo rijden (al ik in even in HAW)...
Maar ik ga zeker me pony meer laag te rijden (aangezien ze nog jong) en er echt naartoe werken, maar dat zal nog wel enige tijd duren..
kimberleyhof schreef:in juni hebben wij wedstrijd gereden, hellaas 2 verlies punten omdat de jury vond dat ze continue achter de loodlijn liep waardoor hij op elk onderdeel -1 heeft gegeven,, wat ik uiteraard niet snap omdat zoe hier voor haar doen redelijk goede proeven heeft laten zien.
beantsje schreef:Ik wil in dit verband even naar een ander topic verwijzen;
[RT-HAW] knappe merrie voor het laatst met mij op wedstrijd
TS schrijft o.m.kimberleyhof schreef:in juni hebben wij wedstrijd gereden, hellaas 2 verlies punten omdat de jury vond dat ze continue achter de loodlijn liep waardoor hij op elk onderdeel -1 heeft gegeven,, wat ik uiteraard niet snap omdat zoe hier voor haar doen redelijk goede proeven heeft laten zien.
Er zijn ook een aantal foto's.
Hoewel het hier niet echt over de beoordeling van het achter de loodlijn lopen gaat, is het wel interessant, als je ziet hoeveel bokkers verontwaardigd reageren dat het er toch goed uitziet en dat de jury toch wel erg streng is geweest.
Dat geeft wel aan hoe er algemeen over gedacht wordt.
Ik vind het een goede zaak dat een jury dit gewoon een keer afstraft, hoe sneu het ook voor het meisje is.