Kan je paard ook te licht in de hand zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:45

Deze discussie gaat volgens mij niet eens over de oorspronkelijke vraag, maar gaat inmiddels meer over de woorden van Sjuimpje. Graag terug naar het onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:53

Inmiddels heb ik al aangegeven waarom het even niet helemaal goed schoot bij mij, en Sjuim heeft haar reactie gegeven. Dus dat probleem is naar mijn weten allang weer uitgepraat.

Volgens mij waren we eigenlijk al uitgediscusseerd over het onderwerp!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:58

De echte westernrijdert ken niet zonder de gamma Haha!

Maar idd, discussie was al aardig gevoerd Lachen

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 14:11

Sjuimpje,

Het bewust verbreken van de aanleuning op het bit door beide handen naar voren te brengen en te controleren of het dier voldoende zelfhouding heeft om ook zonder aanleuning van de ruiter verzameld te kunnen lopen wordt inderdaad überstreichen genoemd (zie ook Christian Pläge over dit onderwerp). Het zit alleen niet in een dressuurproef verwerkt bij mijn beste weten (maar zo goed zit ik niet in de Duitse dressuurproeven Haha! ).

Is lichtheid, of liever: dürchlassigkeit niet iets waar we allemaal naar streven? Die lichtheid kan soms ook bijna 'gewichtsloos' zijn zonder dat het paard achter been of bit is.

Ik durf nu bijna niet te zeggen dat ook ik streef naar een paard dat zich zo loslaat en zich zo draagt dat ze danst door de baan en mijn hulpen zonder meer doorkomen. Heel soms mag ik daar ook aan proeven en van genieten. En nee, ik heet geen Arthur Kotthas en mijn paard heeft geen sportbloed door de aderen stromen en toch kan het blijkbaar.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:58

Maar dan blijft het feit staan, dat dat geen dressuurdoel in sich is, maar een methode om de ZELFHOUDING te controleren!

Op het moment dat de teugels in een boogje hangen, heb je geen aanleuning, al wil je dat dan zelf op dat moment, en zelfs in de hogere proeven is dat niet gewenst!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:30

Fabiënne schreef
Citaat:
Maar dan blijft het feit staan, dat dat geen dressuurdoel in sich is, maar een methode om de ZELFHOUDING te controleren!

Op het moment dat de teugels in een boogje hangen, heb je geen aanleuning, al wil je dat dan zelf op dat moment, en zelfs in de hogere proeven is dat niet gewenst!

Maar, dat hoor je mij toch ook niet zeggen Verward Verward

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:03

Ehhh jou naam staat er toch ook niet bij, Abby??????????? Dat was geen reactie op jou, maar op de discussie over de teugel die al dan niet in een boogje mag hangen Haha!