wat doe ik verkeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: wat doe ik verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:35

Ja maar je neemt het niet van iemand aan. En je hebt er gewoon geen moer aan om nu manegeles te nemen..

Afgezien daarvan heb ik je ook tips gegeven die je niet aanneemt..

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 11:46

Jawel! Die neem ik ALTIJD op. En dat vond ik ook een goeie uitleg. En dat had ik later ook al gezegt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:20

LYSANNO schreef:
Oke
dat mag
jullie mogen nog reageren liever zonder dat van les enzo. Dit weet ik nu, dit is echt overbodig om dt toch pagina 5 nog tezeggen ;)

Maar dat is gewon oneerlijk tegenover die pony!
Fouten mag je maken (!) , maar dat gedoe met je handen moet je wel snel afleren.
Als je daar hard aan werkt is dat eerlijk tegenover de pony.
Zonder les zal het héél véél langer duren en dát is niet eerlijk tegenover de pony!

Logisch toch dat mensen je met klém adviseren om prive-les te nemen?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:33

Maar ook niet voor de eigenaar van de pony. Want het lijkt mij dat die het beste wilt voor ze dier..

Vajari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:45

Ik begin meestal met wat langere teugels te rijden, voorwaarts rijden, en daarna voorzichtig stelling vragen, duurt vaak wel wat langer voor je er bent, maar het gevecht is vaak minder en resultaat is meer ontspannend

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:25

Oke dankuwel! Ik zal er zeker wat mee doen, Vajari. :)
Heb gister trouwens HEERLIJK gereden, heb losse teugel gedaan, en met de minuut wat meer opgepakt. pony protesteerde niet, en het gaf me een lekker gevoel. Wel komt ie af en toe omhoog, heel apart want alleen bij een heg, net of die daar overheen wil kijken. Dit deed ie gelukkig maar 1x, vorige keer veel vaker.

Heb vandaag niet gereden door omstandigheden (vriendin haar pony kreeg ernstig koliek, en later alergische reactie door een prik.. ;()
dus morgen weer. :)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:45

Citaat:
Logisch toch dat mensen je met klém adviseren om prive-les te nemen?

Oké. prive les wil niet. Hier hoeven jullie even niet mee te bemoeien, dit is mijn leven; en ik heb er een goeie reden voor! Die niet iedereen hoeft te weten. Ik ga hier heust nog wel naar kijken, maar nu even niet..
En kijk, Les weet ik nu. Ik weet het, oke? Ik weet het, oke? Ik weet het, oke?
Zo kan ik nog wel even door gaan. Als ik jullie vertel dat ik 't weet.
Hoef ik dit ook niet 408509 x te herhalen, dat is overbodig. Net zo overbodig als wat jullie doen. En dit lijkt echt heel kinderachtig (is het ook :'))
Maar naar 1x weet ik het gewoon.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:55

Je paard goed voorwaart rijden ! En je benen stil houden bij ons op stal maken ze dan je beugels aan de singels vast en zo leren ze goed stil te zitten !

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:25

LYSANNO schreef:
dit is mijn leven; en ik heb er een goeie reden voor!

Helaas moet de pony je fouten ondergaan!
Je kan makkelijk een paard de vernieling in rijden door steeds dezelfde fouten te maken - ik vind dus "dit is mijn leven" een rare uitspraak omdat je "het leven van een pony" daardoor beinvloed.

Dat je geen les wil nemen prima, maar doe AUB heel voorzichtig met die pony en zorg ervoor dat je goed na denkt over je (re-)acties.

Een topic kun je niet sluiten, dus herhaalde tips moet je maar gewoon voor lief nemen (want ze zullen goed bedoeld zijn) en lees de nieuwe tips zorgvuldig.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 11:20

Sharif08 schreef:
Je paard goed voorwaart rijden ! En je benen stil houden bij ons op stal maken ze dan je beugels aan de singels vast en zo leren ze goed stil te zitten !

Zal k zeker proberen, dankuwel!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:24

Hoi,
Mijn paard had hier ook erg last van! (of eigenlijk ik :P). Alleen voorwaarts hielp bij mij zeker niet, maar wel: overgangen rijden en dan actief houden in je overgang, als hij teveel terugkomt gelijk weer vooruit en schijnovergangen :). Succes!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:30

ik heb het idee hoe jij verteld, dat hij misschien ingereden is met Slof,
kun jij niets aan doen, maar door die houden van je paard trekt hij zijn hoofd gelijk op zijn borst,

ga met veel lange teugel rijden, leren hem op eigen benen lopen, en vooral met je zit, dus rij bijvoorbeeld met een knoop in de teugel en rijden met been, en pak dan na 10 min, een keer 5 cm op, kijken hoe die geageerd, gaat die hangen drijf je hem aan, hoe hard die al gaat, doet hij zijn hoofd in de lucht en gaat hij nog harder, dan beloon je hem, en ga je rustig over in stap en probeer je het weer in de draf!
in stap netzo, lange teugel en beetje oppakken lukt het niet stilstaan, en vooral niet teveel aan de teugel zitten, het liefst zonder,

je zou het paardje een beetje opnieuw moeten rijden en met onstspanning,

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:34

Goeie tip ook al is het paard niet ingereden met slof!!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 11:49

Dankuwel!
Geen idee of ie ingereden is met slof
ken hem ook nog maar maandje ofzo. ;)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 11:53

Ik ben gewoon veel met mijn handen bezig, maar eigenlijks moet je meer met je benen bezig zijn. Mijn les gever zij het nooit tegen mij, en ook als iemand kijkt is 't ook niet verkeerd zeggen ze. Alleen ik weet vanmezelf dat ik er veel mee bezig ben.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:29

Laat even duidelijk zijn dat TS om wat voor rede dan ook geen les met de pony kan gaan volgen, dus die tip blijven geven is dan ook nutteloos.
Rij hem/haar veel op de volte en maak deze groter en kleiner ook slangenvoltes zijn erg goed hiervoor. rij op de figuren ook veeeel overgangen van stap naar draf van naar stap en schakel ook in de gangen zelf, dus gewone stap uitgestrekte stap, draf midden draf en weer terug. Hou met de overgangen altijd je been eraan, hij zal je been gewoon moeten accepteren als hij dan harder gaat en je krijgt hem niet met een rustige ophouding terug maak je de volte zo klein dat het wel langzamer moet gaan, gebruik hierbij ook je zit maak je zwaarder dus holle rug als je langzamer wilt.
Weet niet of het bij jou pony werkt natuurlijk maar dit kun je iig zeker proberen!
Succes ermee

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:07

Voorwaarts en je handen hoger proberen houden :)
Als het dan niet lukt zou ik een heel klein snokje aan de teugels geven , doe ik soms ook tijdens mijn proef en dan die hij zijn hoofd ook wat omhoog

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:05

Ik heb dit probleem ook gehad, Ik dacht dat de beste oplossing voor het hangen juist voorwaarts rijden was.
Maar dat was het dus niet.

Ik heb dus les genomen en heb dit dus opgelost gekregen door:

Eerst mijn paard op een rustig, normaal arbeidstempo te rijden. Met mijn lichaam, dus niet aan de teugels gaan hangen.
Steeds als hij wilde rennen, hem terug nemen in stap en daarna weer aandraven. Toen dit goed ging, ging hij dus hangen in de teugels.

Je kunt dan t beste tempowisselingen maken. Dus arbeidsdraf, gaat hij hangen, t tempo verlagen tot bijna stappen, dan weer aansporen tot weer normale arbeidstempo.

Dit heeft bij mijn paard heel goed gewerkt en hij wordt nu steeds losser in zijn mond.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:58

Dankjewel allemaal
trouwens de pony is verkocht, en 't ging de laatste dagen echt veeeeel beter!
Ik wist dat ie verkocht zou worden, maar zo snel al wist ik niet.. jammer maar oke.
En sorry voor de domme kinderachtige reactie nog, ja.. ik was er gewoon effe flauw van. Maar kijk, ik had er allang níks meer aan als ik het al 1/2x gehoord had. :j Dat is gewoon overbodige reacties. Maar toch allemaal super bedankt! ;)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:50

Sorry zie net je berichtje dat hij verkocht is, gelukkig heb je er nog even aan kunnen werken.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:53

hand meegeven/ontspannen en bijdrijven zodat het neusje eruit komt.. leer um dat ie niet zo diep hoeft.. makkelijker gezegt dan gedaan btw ;)
succes! :D