Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bizzybijtje schreef:wopkelover schreef:haal dat akelige bit uit zijn mond die een normaal trensje in en leer rijden als je goed rijd heb je die hulp middelen helemaal niet nodig
en sow what dat hij dan bokt of steigerd dat moet je hem maar afleren als je zelf ontspannen bent kan het beest zelf ook ontspannen
sorry maar wordt hier een beetje moe van
Gogue is geen bit maar een hulpteugel
Bedenk me opeens dat het vakantie is.... misschien de verklaring voor dit topic?
noekje schreef:Ik volg dit even, heb hier ook nog wel eens last van terwijl zn achterhand er goed onder zit.. Rij veel overgangen, maar blijft toch wat hangen.
Teugels losgooien ga ik even proberen. Dit voor heel even, een rondje of wat langer?
noekje schreef:Ik volg dit even, heb hier ook nog wel eens last van terwijl zn achterhand er goed onder zit.. Rij veel overgangen, maar blijft toch wat hangen.
Teugels losgooien ga ik even proberen. Dit voor heel even, een rondje of wat langer?

Bizzybijtje schreef:noekje schreef:Ik volg dit even, heb hier ook nog wel eens last van terwijl zn achterhand er goed onder zit.. Rij veel overgangen, maar blijft toch wat hangen.
Afwisselend
Losgooien tot jij merkt dat je paard goed op zijn achterbenen loopt en niet teveel steun meer zoekt vanvoren, en rustig aan de teugels oppakken maar je paard laag ingesteld houden zodat zijn rugspieren een beetje gestrecht worden. Gaat hij na een tijdje weer hangen? Hup, losgooien... En zo doorgaan, en veel voltes rijden (vergroten/verkleinen) om het achterbeen er nog meer onder te zetten zodat hij echt gaat dragen.
wopkelover schreef:Bizzybijtje schreef:
Afwisselend
Losgooien tot jij merkt dat je paard goed op zijn achterbenen loopt en niet teveel steun meer zoekt vanvoren, en rustig aan de teugels oppakken maar je paard laag ingesteld houden zodat zijn rugspieren een beetje gestrecht worden. Gaat hij na een tijdje weer hangen? Hup, losgooien... En zo doorgaan, en veel voltes rijden (vergroten/verkleinen) om het achterbeen er nog meer onder te zetten zodat hij echt gaat dragen.
das beter uitgelegt hahaah ben daar niet zo goed in hihi
samj1 schreef:mijn paard hangt op zijn bit
komt door gogue
kan niet zonder gogue geen optie!!
bokt enkel in vrijheid
word met bustrensje gereden
heb prima instructeur
ziezo hoop dat dit iets duidelijker is