"Barbar" jij blijft maar zeggen , zoek een bitje dat bij je paard past.
Klinkt echt heel leuk en lief, maar bij dit probleem nu , maakt het echt niks uit, de fout zit in het verkeerd gebruik (al jaren) dus moet je het gaan oplossen door heel drastisch je eigen doen te veranderen, en das echt veel moeilijker dan even naar de winkel gaan en een mooi bitje te kiezen ( het maakt echt niet uit of ze nu naar een zachter of een harder bitje zou kijken.
Het probleem zit hem bij de ruiter, en bij al de vorige ruiters van dit paard, dit is geen schande want er zijn er zo velen, maar in dit geval met dit paard is het niet meer te houden met kracht, dus stap daar dan ook vanaf, laat los, en als het dan uiteindelijk zou opgelost geraken, en als je doet wat ik hiervoor heb aangegeven ben ik bijna zeker dat het ook moet lukken, wel dan op dat moment zou je mssn kunnen gaan uitkijken naar een ander zachter bitje of ..... maakt niet uit.
barbar schreef:waarom niet?
het kan zijn dat dit paard dit bit gewoon vreselijk vind, en dus dat een ander bit al een heel veschil maakt.
ik zeg niet dat daar mee alles is opgelost maar jullie doe alsof de gedachtengang van TS totaal verkeerd is.
tuurijk moet ze les nemen om haar te helpen om dit paard minder sterk te maken, maar een ander bit KAN al een stap in de goede richting geven.