suleilitha schreef:Hihi, misschien heeft dit paard net zo'n harde kop als ik zelf heb
Whahaha als dat zo is word het nog wat. Maar toch goed dat je de cyclus enz gaat uitzoeken. Mocht het daar niet aan liggen heb je wel alles uit de kast gehaald en is eventueel dit paard gewoon niet in te rijden. Een leuk karrepaard is ook niet verkeerd toch?

Geen gelegenheid om eens met een hengst te schouwen?
). Niet alleen erbij in de piste he. Het klinkt alsof ze bangig/kwaad is op dat ding dat beweegt boven haar in draf. In stap valt het nog mee omdat dat traag is, maar als ze gaat draven volgt dat ding mee op een behoorlijke snelheid. Dat is eng en nog versterkt door haar ervaring van er af pletternde ruiters. Maar als ik het zo hoor zou ik juist bij deze lekkere flapperdingen gebruiken of waarom is het bij deze niet intressant? Punt is het om bij zulke paarden om de andere dingen enger te maken en te laten overwinnen, zodat de echte ruiter maar iets saais is. Maar daar waar ik denk dat we even naast elkaar praten... met het parallel rijden zit je zelf nog niet op die merrie, je zit op het andere paard maar de merrie er echt vlak naast. Je volgt op het zelfde tempo, maar niet op haar rug. Minder eng voor haar, want ze kan het beter zien wat er aan de hand is en ze voelt niks op haar rug. Vandaar uit weer naar ontspanning. Dus paard niet alleen als rustfactor gebruiken maar ook als tool om op een zelfde hoogte een ruiter te spelen zonder gewongen afstapjes.
Blijf toch denken aan een medisch probleem hoor. En anders? Zal het imo nooit geen rijpaard worden helaas.....