Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yves__v schreef:Niet toestaan maar hand vooruit geven en vooral benen eraan houden, eventueel een zweepje voor als hij bokt da je hem vooruit kan ''slaan'',
bij bokken de paarden NOOIT stilzetten,
am_vanes schreef:ik rij hem al maar 20 minuten, maar ik heb besloten om hem toch door te laten rijden door een doorgewinterde jonge paardenruiter!
ik vind het vreselijk dat ik zo ontzettend afhankelijk ben, ik moet alles afstemmen op mijn instrucitie, en dat past niet altijd.
en is er nog niet vanaf gevallen. In een van de andere berichten las ik iets over een bokriempje voor aan het zadel? Wat is dat precies en waar is dat te koop? rakni schreef:ik zou je paard de one rein stop leren (even googlen)
of bv met behulp van een clicker leren stil te staan op ho. Wanneer je dit ook onder het zadel oefent kun je hem uit zijn "vlucht" halen met een stemcommando. Hij associeert dit met een beloning en zal snel stil staan en vergeten waarom hij aan het sprinten was.
Let wel: bij panische paarden is dit natuurlijk niet van toepassing..
Citaat:Deze redenering begrijp ik even niet?
Citaat:wat snap je er niet aan? zijn zadel is onlangs helemaal nagekeken, lijkt me sterk dat ie nu al niet meer past...
tinkert schreef:Heel herkenbaar, mijn dochter rijdt op dit moment ook op onze driejarige die net is ingereden. En de laatste paar dagen bokt ze er lustig op los. Gelukkig heeft mijn dochter plakbillenen is er nog niet vanaf gevallen. In een van de andere berichten las ik iets over een bokriempje voor aan het zadel? Wat is dat precies en waar is dat te koop?
Horseware schreef:Citaat:Deze redenering begrijp ik even niet?Citaat:wat snap je er niet aan? zijn zadel is onlangs helemaal nagekeken, lijkt me sterk dat ie nu al niet meer past...
Ik geloof je dat het zadel goed past; ik snap alleen de redenering niet dat als het zadel goed past (en het daar niet aan ligt) het DUS joligheid is. Het kunnen toch ook andere opties zijn? Denk aan rugpijn (niet veroorzaakt door een slecht passend zadel, maar door rugproblemen), spierpijn.