Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
).hyppolyte schreef:De ontspanning moet vanuit je paard komen en dat bereik je door goed los te rijden (overgangen, figuren etc.), lekker voorwaarts te rijden en van daaruit komt uiteindelijk ontspanning, dan hoef je alleen maar contact te houden met het bit, geen druk.

al denk ik dat ze misschien toch te vast zit en ik dus even moet wachten op de fysio voordat ik echt veel van haar mag gaan verwachten)
maar wil eerst mijn paard behandeld hebben door de fysio) zij schreef:en heb je voor nu tips om haar omlaag te krijgen dan?
jouke_h schreef:proberen je handen wat breder te zetten en dan een op 2 teugels even druk houden. Bij het minste geringste knikje naar beneden ontspannen.
zij schreef:nou ellepel, ik heb je link even bekeken
ik snap het niet![]()
http://img13.exs.cx/img13/4229/Dsc07867.jpg is een valse knik, maar vergeleken met mijn paard zie ik weinig hetzelfde wat betreft gekke bespiering. Dan kan die bespiering toch niet van die `valse knik` komen? Sowieso was dit de eerste (en daarna heb ik niet meer gereden nog) keer dat ze `aan de teugel liep` wat dus blijkbaar niet aan de teugel lopen is volgens jullie, maar met valse knik lopen is... En daarvoor had ze die spier ook al extra ontwikkeld t.o.v. die bij haar schouder...
anneliesdj schreef:zij schreef:en heb je voor nu tips om haar omlaag te krijgen dan?
Als je paard goed aan het bit is kan dat heel simpel door langzaam je teugels wat te verlengen en bij te drijven.
Is ze niet goed aan het bit dan moet je een goede instructeur zoeken en daarmee aan de slag gaan, je kunt nog zoveel tips krijgen via internet maar dan heb je alsnog niemand naast je staan met rijden die op jou en je paard anticipeert en dus zul je wss weinig succes hebben.
ik rijd bitloos...anneliesdj schreef:jouke_h schreef:proberen je handen wat breder te zetten en dan een op 2 teugels even druk houden. Bij het minste geringste knikje naar beneden ontspannen.
Wat een dom advies, zowieso is dat dé perfekte manier om een valse knik te creeren en bovendien begin je bij het eruit rijden van zoiets altijd achteraan en nooit vooraan.
Dus eerst goed voorwaarts rijden, actief krijgen, figuren rijden, overgangen en vooral niets met de mond doen. Vooral niets met de mond doen, eerst de rest voor elkaar krijgen en dan krijg je de goede aanleuning vanzelf.
Maar zoals gezegd; zoek daar een instructeur bij, het is erg moeilijk om een paard zo'n valse knik af te leren.
maar wat je ook altijd nog kan doen is longeren. zij schreef:aan het bit kan ze niet zijn... dat kent ze nietik rijd bitloos...
maar als ik je zeg dat ze nu net aan de teugel leert te lopen, moet ik dan ook al gelijk verwachten dat ze laag gaat lopen? want ik was juist blij dat ze `aan de teugel` liep en mijn hand wat opzocht... dit was alleen in stap. ik was eigenlijk (voordat ik alles hier las) van plan dit proberen uit te breiden en ook in de draf te `vragen`. Maar jij zegt: beter niks doen en laag laten lopen totdat ik les heb of niet?