Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

amillia schreef:mij is altijd gezegt dat een ei niet werkt
mijn moeder heeft jarenlang probleempaarden gereden en zij sloeg ze gewoon naar beneden en het was over, dus ja idd als je paard omhoog komt desnoods met een rijzweepje tussen z'n oren meppen tot hij naar beneden gaat. de andere methode kan ik je niet aanraden, en dat is je paard naar achter trekken of doen alsof je hem naar achter gaat trekken
Jooliieen schreef:Zo ik heb ze allemaal gelezen,
Nogmaals bedankt allemaal!!
Ik zie dat sommigen tegen zwepen/eieren/klappen zijn, en anderen zijn er juist voor.
Ik heb er ook duidelijk bijgezet: Dat hij het ergens anders niet doet.
Dus mijn mening is dat het dan niet iets medisch is, anders doet hij het daar toch ook??
En met buitenrit, de heenweg wil hij niet lopen, en de terugweg is hij zo braaf als een lammetje, dus dan zou ik zeggen: waarom doet hij het de terugweg niet? Als hij bijv. wel pijn heeft?
Volgens mij heeft mijn paard dus gewoon last van ondeugendheid. En probeert hij mij gewoon uit. Het is ook langzaam zo gekomen, toen hij bij mij kwam, deed hij alles, er was niks aan de hand, maar hij is ook goed beleerd door een Z dressuur ruiter. Maar zo langzamerhand ging hij mij dus uitproberen, en zo is het nu dus tot steigeren gekomen. Omdat ik er in het begin toen ik hem had er nog weinig op uit deed(domdom) Dus volgens mij is het ook niks medisch, en heeft hij nu gewoon kuren en weet hij precies hoe hij bij mij kan reageren.
Denken jullie niet??
midgie schreef:Als je de rede van het steigeren weet dan is het zonder al dat gedoe van oren eraf vallen en eieren en wat mensen nog meer voor onzin verzinnen opgelost.
Er is een rede zoek die en los het op, heel simpel eigenlijk.