Poepen en rennen tegelijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MysticTinker schreef:Misschien ligt het aan het ras![]()
Ik ken eigenlijk helemaal geen tinkers die poepen tijdens het lopen, zelfs niet in de wei!
Anya schreef:@HorseChica dat heb ik wel gelezen, en hoe vervelend ook.. als een paard vanaf het begin iets verkeerd is aangeleerd en ermee weg kon komen, dan wordt corrigeren moeilijker. Mijn paarden weten, eerst vragen, dan duidelijker been, dan tikje. Maar als een paard een ruiter heeft gehad die alleen maar gelijk in de flanken schoppen.. dan reageert zo'n dier ook niet op tikjes. Want ze weten dat de meeste ruiters wel ophouden dan en terugvallen naar dom been geven (dom in de zin van maar wat in de flanken bonken). Zeker tinkers zijn daar heel goed in. Dus een paar dat heeft geleerd hulpen te negeren tot de ruiter ophoudt: daar moet je in het begin heel duidelijk bij zijn als je dat wilt oplossen. Want iedere ruiter wil graag een paard waarbij je afkunt met vragende hulpen. Gewoon even je been aanleggen en reactie. En echt waar dat kan. Ook bij tinkers en ook bij poepen.
zonder sporen gaat mijn slome fries nu van stap naar galop en springt ie vliegende wissels
.
Appieee schreef:midgie schreef:Als een paard op de vlucht mest is dat puur van de stres, als hij in rust mest gaat hij stil staan als hij mag kiezen, maar die keus heeft hij niet als er een tijger achter hem aan zit.
Als hij door moet lopen onder het mesten is hem dat idd aan geleerd, maar vaak niet altijd even vriendelijk.
Ik kan de mijne echt niet laten lopen, haar rug word helemaal bol met mesten en dat is bij elk paard zo, lijkt me dus voor het paard echt niet fijn, zo jammer dat ze in wedstrijden niet echt vaak naar het paard kijken en dan heb ik het niet alleen over het mesten.
Je zou dan eigenlijk ook punt aftrek moeten krijgen als een paard steeds maar stres poepjes laat vallen, want het dier moet tenslotte ontspannen kunnen lopen en geen stres hebben voor zijn kunstje.
aftrek punten omdat het paard stres poepjes laat vallen? nou sorry hoor, ik rijd al een aantal jaren fanatiek wedstrijd en ik heb dit bijna nog nooit meegemaakt. WEL veel paarden zien die gewoon normaal mesten onder de proef.
je zegt, het dier moet tenslotte ontspannen kunnen lopen en geen stress hebben voor zijn kunstje?
geloof me dat een ruiter, die 200 punten of meer haalt (maar ook gewoon ruiters die 180 o.i.d. halen) dit niet zou halen als zijn paard ging stilstaan in de proef om te mesten, maar OOK niet als zijn paard gespannen liep.

Arabesk schreef:Gewoon lekker stil laten staan. Ik zie het probleem niet.
.
. Citaat:Mesten onder het lopen is aangeleerd gedrag van ons, stres poepjes komen heel veel voor op wedstrijden, zou daar dan niet naar gekeken mogen worden?

want ik geef ook liever 1 goede tik dan 10000 kleine, maar ja als hij echt niet reageerd op de zweep wordt het gewoon lastig.
carolina1278 schreef:Hij is goed aan het been hoor, dat is hij vanaf het begin geweest en luisterd goed naar alle commando's bij de oefeningen aan de hand, maar hij reageerd gewoon weg niet op de zweep en heeft dit nog nooit gedaan, ook niet als je hem wilt opjagen in de bak, je kunt de zweep als het ware gewoon kapot slaan, maar hij doet er niets op uit. Dus denk niet dat dit een rijtechnisch probleem is, aangezien hij nog nooit gereageerd heeft op de zweep