zap schreef:orsini schreef:Het zal uiteindelijk hoe dan ook een combinatie zijn van goed leiderschap ( helpt bij dominantie) en vertrouwen ( helpt weer bij angst). Je zult uit moeten zoeken bij jou en je paard wat werkt.
Bv als hij stopt en je denkt dat hij dominant is en je "dwingt" hem naar voren en hij ontploft echt, dan kan je je afvragen of hij toch niet angstig was.fouten maken we altijd, maar ga aub niet over naar geweld zoals veel mensen doen
Mensen die geweld moeten gebruiken zijn imo al te laat en hebben het tever door laten jakkeren en zijn imo niet consequent genoeg geweest (in welke methode ze ook gebruiken).
Dan is het natuurlijk nog de vraag wat iemand onder geweld verstaat, want ik vind persoonlijk normaal gebruik van de zweep op een goed getimed moment absoluut geen geweld. Laatst ook een stalgenootje, haar paard wilde niet voorop lopen en door een tikje op het juiste moment te geven (ik had haar gezegt mij voorbij te draven en als ze dan langzamer ging gelijk te reageren) was het opgelost, terwijl de tikken op het verkeerde moment zicht uitte in bokken en dan was het gewoon puur een slechte timing
dat bedoel ik ook te zeggen; je zal het uit moeten proberen. Als je het verkeerde doet zal je paard dat aangeven
fouten maken we altijd, maar ga aub niet over naar geweld zoals veel mensen doen
De een is buiten aan het staken en de ander breekt de kiet af. Is niet de oplossing: maar wij gaan alleen nog maar met twee tegelijk weg. (Rijden geen wedstrijden ofzo, dus is voor ons geen probleem, maar kan me voorstellen dat het voor de meeste anderen wel een probleem is) Dus altijd met een ander paard weg lijkt me niet de oplossing. Ik heb hier dus duidelijk niet de oplossing voor, haha. Maar mij klinkt het handig om de komende tijd iemand op de fiets mee te nemen. ?? Succes ermee en doe mij niet na met dit probleem....
Stond al een half uur stil, rijdt er een oud vrouwtje met een fiets voorbij, sjokt hij er zo achteraan