poes schreef:Neffesh schreef:Ik heb toch al wat ervaring met jonge paarden en ik kan je zeggen dat er niets schold aan mijn lichaamstaal.
Ik wil gerust de longe eens in jouw handen leggen . Trouwens nu is hij het braafste paard aan de longe en is dit het probleem niet meer
Zo dan moet jij al aardig paardenman zijn hoor. Als er niks 'schold' aan je lichaamstaal kun je dan ook haarfijn aflezen waarom hij de lucht inging en jouw aanviel (en dus dwars door je prachtige lichaamstaal heen denderde)?
jij zegt dat ik niet kan longeren wel ik zeg dat ik dit wel kan en ik heb genoeg ervaringen.

. Paard zonder water wegzetten is echt absurd en daar bereik je helemaal niets mee. Om er meteen al op te gaan zitten vind ik ook nogal snel gaan, 5 jaar is helemaal niet veel te oud om in te gaan rijden, sterker nog, dat is een hele mooie leeftijd juist. Laat het beestje eerst eens lichamelijk nakijken, en ga dan vervolgens een RUSTIG aan de gang, met grondwerk, longeren en dat soort dingen, pas als dat helemaal goed gaat ga je eens een keertje een poging wagen om op te stappen.
Vermoedelijk wordt het gedrag er alleen maar erger door, juist omdat het paard zich niet kan uitleven in de wei. Mocht je daar willen blijven werken, dan zou ik eens een gesprek aan gaan met je baas. Niet op een beschuldigende toon, maar gewoon beleefd zeggen dat het paard wel een beetje te drinken nodig heeft en dat het goed voor hem zou zijn om zich te kunnen uitleven op de wei, dat de kans op brokken dan kleiner is. 
Goed. Hier heb ik niets aan toe te voegen.