zaag ik ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Re: zaag ik ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:47

Meestal gaat een paard nagevelijk/aan de teugel lopen doordat deze zich ontspant.. Door te rommelen in zijn mond zal dit dan ook niet zo gauw gebeuren.. Het is best moeilijk te zeggen hoe jij dit kunt oplossen als je niet weet hoe het paard aanvoelt.. Bij een exmanegepaard is dat vaak erg moeilijk omdat er zoveel verschillende mensen op zijn rug hebben gezeten.. Een andere instructrice zoeken is denk ik toch de beste optie.. Naar de ontspanning toewerken is in ieder geval ook een begin en dat is nogal moeilijk uit te leggen over de computer..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:37

Tja, ik denk dat je zaagt idd. Maar goed dat je zelf ziet dat dit niet de manier is. Ik hoop net als de andere bokkers dat je een andere instructrice zoekt, die je zal helpen meer te concentreren op de achterhand van je paard in plaats van aan de voorkant bezig te zijn. Laat je ons weten hoe het verder gaat?

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:39

zal ik doen.
Ik heb de afgelopen weken veel gelongeerd en NIET gereden.
Als ik ga longeren loop hij in het begin heel raar, schokkend en verschrikkelijk zegmaar. Ik kan er helemaal niks aan doen, of hij nou hard of zacht loopt het maakt niks uit. Ik moet gewoon wachten tot dat hij los is, en dan is het klaar.. xD
Hij loopt niet super maar hij hinkt dan niet meer.

ik vind het eigenlijk raar dat hij zo hobbelt bij het loslopen, dit hobbelen doet hij alleen in draf. Niet in galop en ook niet in stap. Dit gaat trouwens ook niet heel soepel maar hij hinkt niet ofzo.
ik ga een afspraak maken met een osteopaat. Annemyke Kingma heet ze. Dat lijkt me een goed idee, toch ?

en als ik jullie wil laten weten hoe het afloopt na de osteopaat, waar moet ik dat dan plaatsen ?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:47

IloveAlfriee schreef:
Trouwens, wat heb jij een mooi paard !
Hoe krijg jij je paard aan de teugel ?

Dank je! :o

Ik doe eigenlijk helemaal niks, ik lift eigenlijk maar een beetje mee :D
Ik rij natuurlijk eerst goed los, veel voltes waarbij ik werk aan lengtebuiging, regelmaat en ik schakel daarbij veel, maar bovenal moet hij ontspannen zijn en zijn bovenlijn los laten alvorens ik hem oppak.
Eenmaal los doe ik niets met mijn handen, rij ik hem op zit en rij van achter naar voor. :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:23

IloveAlfriee schreef:
zal ik doen.
Ik heb de afgelopen weken veel gelongeerd en NIET gereden.
Als ik ga longeren loop hij in het begin heel raar, schokkend en verschrikkelijk zegmaar. Ik kan er helemaal niks aan doen, of hij nou hard of zacht loopt het maakt niks uit. Ik moet gewoon wachten tot dat hij los is, en dan is het klaar.. xD
Hij loopt niet super maar hij hinkt dan niet meer.

ik vind het eigenlijk raar dat hij zo hobbelt bij het loslopen, dit hobbelen doet hij alleen in draf. Niet in galop en ook niet in stap. Dit gaat trouwens ook niet heel soepel maar hij hinkt niet ofzo.
ik ga een afspraak maken met een osteopaat. Annemyke Kingma heet ze. Dat lijkt me een goed idee, toch ?

en als ik jullie wil laten weten hoe het afloopt na de osteopaat, waar moet ik dat dan plaatsen ?

Update maken in dit topic? of wil je er een nieuw topic voor openen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:28

altijd van achter naar voren rijden en binnenbeen buitenteugel
heeft het paard goed zn achterhand eronder hou je heel licht druk p rechts en vraag je met je binnenbeen te buigen om je been en nodig je hem vriendelijk uit om naar beneden te komen.
zodra het daar loopt heel licht contact houden. paard moet je hand opzoeken niet jou hand de mond.

CaroHemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:37

Ik zou zeggen: Concentreer je eerst op andere dingen, zoals naar voren rijden en alertheid. Dan komt de nagevelijkheid vanzelf.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:46

juist, voorwaarts rijden dus.
Hij heeft zijn hoofd niet stil in draf, moet ik contact houden door met zijn hoofd mee te bewegen? Want dan moet ik echt vet snel naar voren en weer naar achter. Dat ziet er ook raar uit.
Als ik mijn handen stil houd, komt hij er steeds tegen aan. Ook niet prettig.
wat moet ik daar nou mee ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:51

Naar voren rijden en recht maken. Dus proberen die hals netjes in een rechte lijn te laten zakken.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:52

en mijn handen, stil of meegaan ?

en als hij nou naar links kijkt, binnen beel en buiten teugel ?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:36

Stille handen betekent niet dat je handen als het ware "vast" staan, dus echt helemaal stil zijn. Maar dat ze stil zijn ten opzichte van de paardenmond, dus je beweegt heel rustig en zachtjes mee, zodat de aanleuning ten opzichte van de paardenmond hetzelfde blijft.

popskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:33

als je alleen kneepjes geeft dan is het geen zagen hoor ;) en ik neem aan da5t je ook les krijgt? denk dat je heb beste aan haar die vragen kan stellen toch?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:35

kun je anders een filmpje plaatsen?

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:15

een filmpje van wat ?
longeren, of rijden ?
bovendien weet ik niet of ik dat wel wil , xD
dan ziet iedereen dat , -kuch-

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 16:17

maar als ik met zijn mond en hoofd meebeweeg met mijn handen moet ik gigantisch veel bewegen, voor en terug en weer naar voor en terug, dat klopt ook niet helemaal, xD

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:35

Doet ie dat ook aan de longeerlijn met zadel en hoofdstel op (teugels in een knoop) Want dan kun je dat misschien filmen en zien wij wat je bedoelt. Hoef je er ook niet op :D

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:01

misschien kanik dat wel een keer doen.
ik ben alleen zo'n idioot met mijn camera ! (A)

maar na het longeren als hij lekker los is, is hij ook vrolijker enzo.
ik denk dat het wel een goede oefeneing is dat longeren, dat moet ik gewoon blijven doen, of nieet ?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:03

succes en ben beniuwd naar het filmpje.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:09

ik weet niet zeker of ik een filmpje ga plaatsen hoor. ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:38

Als je je pony "omlaag" wilt laten lopen, nageeflijk dus. Moet je dit vooral met been doen

Het is maar een tip maar je eigenlijk moet doen is je paard begrenzen. Dwz dat je been moet geven en alles wat je been geeft hou je tegen met de hand. Niet trekken of links rechts spelen maar gewoon tegenhouden.. Als je paard langzamer gaat lopen heb je te weinig been.
Als je het precies genoeg doet van beide moet je paard hiervan nageefelijk van gaan lopen, dus met zijn hoofdje naar beneden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. ;)

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 17:54

volgensmij heb ik hier wel wat aan ja !
ik begrijp ik wel.
maar wat moet ik doen als mijn paard het niet begrijpt en juist alleen maar met zijn hoofd omHOOG gaat lopen ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:56

Ontspannen, het paard gaat als het zijn achterbenen meer gaat gebruiken en zijn rug, automatisch wat zakken met zijn hoofd, gewoon omdat het dan lekkerder loopt voor hem.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 18:30

jep, ik heb een afspraak met een osteopaat hoor!
gaat goedkomen hoop ik. :D