Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:vivana schreef:Hahaha; heel hard maar er is maar 1 manier en dat is gruwelijk een keer afslaan en zorgen dat je blijft zitten.(waar de meeste bokkers niet tegen kunnen....)
Als de pony slim is dan loopt hij de dag erop zo voor je,misschien probeert hij het nog wel een keer maar zodra die jouw zweep ziet...zal hij zich bedenken![]()
Evengoed is dit geen manier voor de eigenaar en voor hun is de beste optie een andere pony kopen.
Want bij hun kinderen zal dit misschien even goed gaan en de pony valt zo weer in de oude gewoonte![]()
Sporen hoef je niet aan te doen (snapt ie toch niet zeg jezelf)een middelmaat dressurzweepje met een touwtje daar heb je het meeste aan.
Sucses ermee
Ga je ook zo met je kindjes om, gruwelijk een keer in mekaar rammen zodat ze het de volgende keer niet doen??
Kun je bij kindjes wel doen denk ik op deze manier, maar een paard denkt net even wat anders dan een mensen kindje, maar ook daar bereik je er niets mee.
Heel jammer dat je op deze manier over dieren denkt.
Citaat:Door zijn pens?? Sorry, maar vind het steeds gekke worden, beetje respect voor het dier.
Citaat:TS hoe vaak mag je nu op die pony rijden ? Als het nog steeds maar 1 x per 2 maanden is zal het helaas niet veel uitmaken. En inderdaad misschien is dit nog wat te hoog gegrepen. Is er niet iemand op die stal/manege die jou misschien een keertje wat hulp wil bieden en wat tips wil geven als je aan het rijden bent ?
vivana schreef:Als je dat zielig vind....moet je stoppen met paardrijden al ooit eens bedacht dat een paard er niet om vraagt of wij op hun rug gaan zitten?
Gelukkig hoef het meerendeel van paarden niet een keer afgeslagen te worden ,maar helaas ze zijn niet
allemaal hetzelfde.
misschien wil de pony wel alleen maar mooi zijn in een wei?!![]()
![]()

Haha xDCitaat:"Merel_93"]Heb de hele discussie niet doorgelezen, dus sorry als ik in herhaling val, maar:
vivana schreef:Als je dat zielig vind....moet je stoppen met paardrijden al ooit eens bedacht dat een paard er niet om vraagt of wij op hun rug gaan zitten?
Gelukkig hoef het meerendeel van paarden niet een keer afgeslagen te worden ,maar helaas ze zijn niet
allemaal hetzelfde.
misschien wil de pony wel alleen maar mooi zijn in een wei?!![]()
![]()
En dat duidelijk maken doet hij dus altijd dmv staken ,bokken , stijgeren, slaan , enz ze kunnen namelijk niet praten en dit is dan hun manier om het ons te vertellen
ietjelover schreef:geen idee! maar tis al opglst hier slotje!
Je topic kan open blijven omdat andere gebruikers er wellicht ook nog iets aan hebben.
Marije__ schreef:Je zei dat de pony bokt, achteruit loopt en nog een paar keer bokt wanneer je been geeft..
maar pak hem een keer flink aan dan. totdattie naar voren loopt en dan belonen.
is een keer longeren geen optie
Merel_93 schreef:Ben het echt helemaal met midgie eens.
Maar TS rijdt niet meer op de pony lees ik...
ietjelover schreef:rijd er soms maar even op als ik moet maar niet meer de wedstrijden komen er weer aan dus moet gaan oefenen met mijn eige pony.
En midgie ben het ook 100% met jouw eens.
Meestal als ik een tikje met de zweep geef is dat achter mijn benen.
Dus als de pony niet naar voren wil stem been tik achter mijn been.
, en ook niet verder kijken dan je neus lang is