Ik heb een jong paard gekocht, wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:05

Nou, whoopi, op het moment dat je een jong dier koopt, zou je deze informatie al in pacht moeten hebben. Heb je dit niet, is de kans dat het dier niet correct opgevoed/beleerd wordt zeer groot aanwezig. En ik denk dat ik ook voor de andere spreek dat wij dit uitermate naar vinden voor het dier zelf, deze zal namelijk op de lange termijn aan het kortste eind trekken door onervarendheid van de eigenaar.

Dus ja, ze mag het best vragen, maar aangezien de meeste mensen in dit topic een goed hart hebben voor paarden, wekt de TS de irritatie zeer snel op, snap je? :)

Ik heb meer dan eens gezien wie er de dupe was van slecht beleren en opvoeden, en ik zal je zeggen dat dit nooit de mens is geweest ;) Een ongeleidde projectiel heb je zo gecreeerd!! ;)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 23-07-09 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:07

Mensen moeten nu toch wel weten dat ze zich eerst in dingen moeten verdiepen voordat je een paard koopt. Niet eerst een paard kopen en je dan ergens in gaan verdiepen.
Dat is een fout die helaas nog vaak voorkomt en waar nog steeds niet echt positief op gereageerd word, wat ook terecht is vind ik. Maar ja, wie ben ik?

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:10

_Anca_ schreef:
PRE schreef:
_Anca_: En als dat nou niet zo is zou dit wel héul l.ullig zijn he??
Heeft de TS jullie iets aangedaan: nee! Waar heeft zij dit dan aan te danken?

Hoezo l.ullig?
Ik vertel alleen mijn mening, ik krijg echt sterk de indruk dat TS niks van paarden weet, maar dat mag niet gezegd worden?

Ik zeg dit liever gewoon tegen haar, dan dat ik er doekjes om windt en dat paard straks de dupe is.

Omdat ze dat naar 2 pagina's ( inmiddels 3 ) vast wel een keer weet dat dit niet slim is.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:11

PRE schreef:
Waarom nou zulke reacties?

Het is zeker niet slim om een jong paard te kopen als je er zelf weinig ervaring mee hebt, maar kan er enkel daarom niet normaal gereageerd worden?
Echt zonde...

TS: Als ik jou was zou ik je paard weg brengen naar iemand die hem zadelmak kan maken, zo ga je zelf heel veel problemen uit de weg, en is het voor jou en het paard een stuk veiliger!

ben helemaal mee eens...maar ze heeft hem nu een keer gekocht en als ze vraagt zou het toch leuk wezen haar een goed advies te geven op een normale manier, net als PRE zegt. ik weet niet waar TS woont maar ik ken mensen die haar kunnen begeleiden dus als TS interesse heeft dan mag je pb-en. onthoud wel goed wat je nu verkeerd aanleerd krijg je niet makkelijk eruit natuurlijk, dus wees verstandig en laat je helpen! zo heb je straks plezier aan je paardje. suc6!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:12

Je koopt toch ook geen auto voordat je je rijbewijs hebt?

Eerst ervaringen opdoen voordat je een jong paard koopt waarvan je het halster niet eens aankrijgt?

@TS: heb je niet bij hem gekeken voordat je hem kocht?
Konden de vorige eigenaren ook geen halster omdoen?
Ik zou echt hulp zoeken.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:14

De TS vraagt hier wat te doen.. dan ga je toch niet zeggen dat ze het paard maar moet verkopen?
Voor alles is een eerste keer, dus ook voor een jong paard kopen.

En zoals ik al zei, vind ik het ook niet verstandig, maar wie zijn wij om haar erover de grond in te stampen..? Dat deel snap ik namelijk niet.
Zij zal vast het beste met haar paard voorhebben, net als de meeste anderen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:15

Whoopi1 schreef:
De TS vraagt hier wat te doen.. dan ga je toch niet zeggen dat ze het paard maar moet verkopen?

En zoals ik al zei, vind ik het ook niet verstandig, maar wie zijn wij om haar erover de grond in te stampen..? Dat deel snap ik namelijk niet.
Zij zal vast het beste met haar paard voorhebben, net als de meeste anderen.

Er is een wezenlijk verschil tussen de grond in stampen en de waarheid -naar eigen mening- delen in dit topic,waar desnoods om meningen wordt gevráágt.

En ja,iedereen moet voor de eerste keer een jong paard kopen,maar dan zorg je wel dat je of
iemand hebt met ervaring die je helpt,zodat je goed begeleid kunt leren
of: eerst bij andere mensen met jonge paarden hebt gewerkt voordat je er zelf aan begint :)*

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:16

Ik zie nergens dat de TS in de grond gestampt wordt.
Ze krijgt veel meningen en kritiek,
maar ik zie in geen bericht dat zij de grond in gestampt wordt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:17

[quote="_Tivoli_"]Je koopt toch ook geen auto voordat je je rijbewijs hebt?

Eerst ervaringen opdoen voordat je een jong paard koopt waarvan je het halster niet eens aankrijgt?

quote]

je weet natuulijk niet hoe en waardoor het paard bij haar terrecht is gekomen, misschien wel met hele andere redenen als die wij denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:17

Ik snap echt niet waar jij het vandaan haalt dat we haar de grond in stampen.

Er wordt alleen aangegeven dat het erg onverstandig is om een jong paard te kopen als je daar geen verstand van hebt.
Verder wordt er gewoon normaal advies gegeven op haar vraag.

Ik dacht dat je hier nog steeds je mening kon zeggen en niet alleen de gewenste antwoorden hoefde te typen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:20

newmom schreef:
je weet natuulijk niet hoe en waardoor het paard bij haar terrecht is gekomen, misschien wel met hele andere redenen als die wij denken.

Dus?
Hoe dat paard ook bij haar terecht is gekomen,daar wordt het verhaal toch niet anders van :?

Maargoed,TS reageert niet,dus ik hoop dat ze druk is met hulp zoeken :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:22

het gaat denk ik gewoon om de manier waarop. als je eerlijk bent dan weet je zelf ook wel dat het niet leuk is om heel vaak te horen te krijgen dat je niet verstandig bent.
ze vraagt niet aan ons of ze het goed heeft gedaan of niet, als ze dat zou vragen dan zou ze de voorgeschiedenis er wel bij vermelden.
ze vraagt ons enkel wat te doen vanaf nu.
ik heb daar meer respect voor als mensen die DENKEN alles te weten en t uiteindelijk toch niet weten.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:22

Of de TS ligt dubbel van het lachen achter haar computer.
:=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:23

Ik heb nergens gezegt dat ze hem moet verkopen,alleen dat ze hulp moet zoeken.
En laat dát nou weer een antwoord zijn op de vraag wat ze van nu af moet doen :)*

Ik zie het probleem niet

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:24

Annouk schreef:

Possible ja :D

Maarja,als TS een echte relaccount heeft,had ze vast wel een smakelijke reactie getypt ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:25

_Tivoli_ schreef:
newmom schreef:

Dus?
Hoe dat paard ook bij haar terecht is gekomen,daar wordt het verhaal toch niet anders van :?

Maargoed,TS reageert niet,dus ik hoop dat ze druk is met hulp zoeken :)

misschien wel, misschien (en dat weten we dus niet) is het paard wel bij haar terrecht gekomen omdat een ander het naar de slacht wil brengen of wat dan ook en heeft ze het dier gekocht of misschien wel gekregen... je weet t niet.. dank dat t verhaal dan wel degelijk anders word als wat we hier concluderen.

dit is tevens mijn laatste reactie want iedereen heeft idd zijn of haar mening en ik vond dat het te hard ging tov TS.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:26

_Tivoli_ schreef:
Annouk schreef:

Possible ja :D

Maarja,als TS een echte relaccount heeft,had ze vast wel een smakelijke reactie getypt ;)

Dat is ook wel weer zo.
:D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:26

Ookal ging het paard naar de slacht, dan nóg zou ze hulp moeten zoeken.Dus ik zie niet in wat dat hier mee te maken heeft. :)
Bedankt voor je laatste reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:27

newmom schreef:
het gaat denk ik gewoon om de manier waarop. als je eerlijk bent dan weet je zelf ook wel dat het niet leuk is om heel vaak te horen te krijgen dat je niet verstandig bent.
ze vraagt niet aan ons of ze het goed heeft gedaan of niet, als ze dat zou vragen dan zou ze de voorgeschiedenis er wel bij vermelden.
ze vraagt ons enkel wat te doen vanaf nu.
ik heb daar meer respect voor als mensen die DENKEN alles te weten en t uiteindelijk toch niet weten.

Daar krijgt ze veelvuldig antwoord op: zoek hulp ;)

Ik denk dat als ze het paard op zo'n manier gekocht had, dat ze dat er wel bij had vermeld.
Maar goed, hoe of wat maakt niet uit, veranderd niks aan het feit dat het niet handig is en dat ze hulp nodig heeft.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:37

:') typisch bokt dit :D

Volgens mij zijn de meesten het er wel over eens dat de ts hulp moet zoeken en vragen een aantal zich ook af of ze heel bewust voor een jong paard heeft gekozen...

Ben best benieuwd wat ts hierover denkt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:41

newmom schreef:
misschien wel, misschien (en dat weten we dus niet) is het paard wel bij haar terrecht gekomen omdat een ander het naar de slacht wil brengen of wat dan ook en heeft ze het dier gekocht of misschien wel gekregen... je weet t niet.. dank dat t verhaal dan wel degelijk anders word als wat we hier concluderen.

Ookal zou ze em van de slacht "gered" hebben dan nog moet je zo verstandig zijn om het opvoeden dan aan een ander over te laten...

Whoopi1 schreef:
_Tivoli_ schreef:
En ja,iedereen moet voor de eerste keer een jong paard kopen,maar dan zorg je wel dat je of
iemand hebt met ervaring die je helpt,zodat je goed begeleid kunt leren
of: eerst bij andere mensen met jonge paarden hebt gewerkt voordat je er zelf aan begint

Precies!
En bokt is ook echt de juiste plek om advies te krijgen...
Het is altijd algemeen advies aangezien bijna niemand de ts en het paard in kwestie kent en dan kun je geen passend advies geven. Bij het ene paard moet je gedult hebben bij zulke acties omdat het idd angst is en het andere paard moet je flink aanpakken omdat ie er een spelletje van maakt :(:)

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:49

ik denk ook dat je hem ergens heen kan brengen waar ze hem doorrijden enzo. dan verpest je zelf iig niets. Maar wandelen en poetsen en balkjes lopen kan geen kwaad lijkt mij.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:50

Lauraa__ schreef:
Maar wandelen en poetsen en balkjes lopen kan geen kwaad lijkt mij.

Dat gaat alleen zo moeilijk zonder dat je het halster om kunt krijgen :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:53

8ik heb een jong paard gekocht wat nu :?
het eerste wat in mij op kwam is verkoop hem en koop een oud paard ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:53

hm, geweldig mensen die jonge paarden kopen zonder er verstand van te hebben. Verdien ik mijn brood mee... ik kan me er ook vreselijk over opwinden, want een groot gedeelte beland bij de slacht met de sticker 'onhandelbaar' en een keline gedeelte zien wij bijvoorbeeld. Paarden waar op den duur een kronkel in komt. Maar ik zal me er niet over opwinden, ik zeg alleen: ts, zoek professionele begeleiding voor minstens 3 dagen in de week...