FriesWytske schreef:Jens_Lover schreef:Tja zo heb je verschillende meningen maar een join-up betekend niet vor mij dat hij volkomen op me vertrouwd maar wel dat je contact kunt maken en ik maak het paard niet op nieuw bang want hij had geen kudde hij zag mij niet zo niemand en kijk ik snap je wel maar ik zie dit anders en weet dat we er nooit overeens zouden worden dus ga er ook niet meer op in;) maar in iedergeval bedankd dat je wel wil helpen en dat jeje zorgen maakt om mijn paard;)
Ik ben bang dat jij je paard hier nu helemaal aan het knoeien bent. Sorry als het verkeerd valt. Maar je moet je paard vertrouwen geven. En dat doe je nu niet. Je maakt hem alleen maar angstiger. En ik heb heb zelf ook ervaring met een paard met weinig zelfvertrouwen. Ik weet wel dat je meer bereikt met hem heel veel te belonen voor de dingen die hij goed doet. En grenzen te stellen. En dat doe jij niet. Daardoor doet hij nu zo.
nouja ik kon geen contact maken en daarom moest ik een join-up doen normaal gesproken doe ik dit niet maar nu moest het wel en je wilt niet weten wat ik allemaal heb gedaan om vertrouwen te krijgen ik was alle tijd die ik kon opbrengen bij hem om hem te poetsen te knuffelen en hij vind het super fijn als hij mij ziet begroet hij me en heeft zijn oortjes altijd op mij gericht en in de hand is er niks mis hij weet de grenzen en alles en is zo mak als een lammetje en straalt van zelf vertrouwen en onder het zadel is hij ook super tot het waait of storm opkomst is en hij is net onder het zadel en heeft nog niet helemaal door dat hij de leider moet volgen omdat hij me niet kan zien en daardoor word hij in die gevallen ook angstig en zenuwachtig;) En ik heb mijn grenzen en ik ben heel duidelijk;)

.
)
. Het enige wat helpt is een paar stappen terug in de training, superconsequent zijn, het werk goed afwisselen, zodat je niet te lang blijft hangen in een situatie en goede begeleiding in bv. de vorm van les. Ik vind dat ook een enorme uitdaging, maar ik vind mijn paard allesbehalve dom, eerder heel uitgekookt, maar ik blijf gewoon keihard werken aan goede samenwerking tussen ons en ik blijf in hem geloven. Verder kan jezelf focussen op wat je echt wilt met je paard, ook helpen.